بانکبانک و بیمه

همایش بین‌المللی معماری معاصر برگزار شد

دانشگاه خاتم با همکاری دانشگاه پلی‌تکنیک میلان و همچنین اساتید و معماران مطرح کشور، اقدام به برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی معماری کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این همایش که در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه ۱۳۹۷ و با حضور بیش از ۴۵۰ نفر از استادان، دانشجویان و کارشناسان میان‌رشته‌ای برگزار شد، پروفسور آدالبرتو دل‌بو(Adalberto Del Bo) معاون پلی‌تکنیک میلان و رییس دانشکده معماری این دانشگاه به همراه ۲۰ متخصص و فعال حرفه‌ای در حوزه معماری و استادان دانشگاه‌های مختلف، طی سخنرانی‌ها و پانل‌های تخصصی، با موضوعات آموزش معماری و گرایش‌های نوین معماری و مهندسی، به ارائه دیدگاه‌ها و تجربیات خود پرداختند.

بر اساس این خبر، در این همایش دکتر مجید قاسمی رییس دانشگاه خاتم ضمن بیان دلایل و چشم‌اندازهای برگزاری این همایش بر اهمیت حفظ میراث جاویدان گذشته در کشورهای ایران و ایتالیا و لزوم ایجاد پل‌های ارتباط فرهنگی میان دو کشور تأکید کرد.

همچنین پروفسور آدالبرتو دل‌بو در مورد روند آموزش معماری در دانشگاه پلی‌تکنیک میلان، رابطه جنبه مهندسی و جنبه هنری معماری، نقش فرهنگ و گفتمان میان میراث و تکنولوژی، فلسفه و علم و همچنین اهمیت توجه به محیط شهر و محیط‌زیست طبیعی به‌عنوان شاخص‌های اصلی آموزش معماری در کشور ایتالیا سخنرانی کرد.

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان رتبه اول را در ایتالیا دارد و جز ۱۰ مؤسسه و دانشگاه علمی جهان است. این همایش در نوع خود و در چارچوب رشته معماری در چند دهه اخیر کاملاً منحصر بفرد و ویژه بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا