بورسبورس اوراق

«شرانل» از سود تسعیر ارز گفت/ «فسرب» به اورهال رفت

در روز معاملاتی جاری بازار سهام کشور شاهد تعلیق یک نماد، ۴۴ توقف و بازگشایی۱۶ نماد دیگر بود.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  در ابتدای معاملات شاخص بورس تهران که توانسته بود بیش از هزار و ۴۰۰ واحد رشد کند، کم کم رو به کاهش گذاشت و در پایان ساعت معاملات با رشدی ۸۶۲ واحدی در سطح ۱۸۹ هزار و ۴۳۷ واحد متوقف شد. در این روز بیش ترین تائثیر مثبت را معاملات نماد «تاپیکو» بر شاخص گذاشت به طوری که داد و ستد آن پس از بازگشایی و کسب بازده ۵.۸ درصدی در قیمت پایانی توانست تاثیری ۳۲۴ واحدی بر رشد کم جان امروز شاخص بگذارد. پیام ناظران بورس و فرابورس نیز در روز جاری بر خلاف روز قبل خود از حجم بیشتری برخوردار بود. به موجب این پیام‌ها در روز جاری ۴۴ نماد متوقف، یک نماد تعلیق و ۱۶ نماد بازگشایی شدند.

همچنین بخوانید

«وامید» خبر از مزایده داد: نماد معاملاتی شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) اعلام کرد که در نظر دارد سه قطعه زمین در نزدیکی سینما آزادی را در تاریخ ۲۸ آبان سال جاری از طریق مزایده به فروش برساند. شرکت اعلام کرده است که متقاضیان باید مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را به عنوان سپرده به حساب شرکت واریز کنند.

«دلر» و عدم حصول نتیجه در مزایده: نمادمعاملاتی شرکت داروسازی اکسیر (دلر) به دلیل عدم حصول نتیجه در فروش ساختمان دفتر مرکزی و یک باب مغازه تجاری متعلق به شرکت داروسازی اکسیر در شهر تهران، متوقف شد. این مزایده پس از آن صورت گرفت که شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین اعلام کرده بود در راستای انتقال دفاتر مرکزی به استان ها و محل استقرار کارخانه ها و نیز چابک و چالاک سازی مجموعه ها در نظر دارد املاک مازاد شرکت های وابسته به خود را از طریق مزایده عمومی به فروش برساند. گفتنی است؛ شرکت پایین بودن قیمت اعلام شده از سوی شرکت کنندگان نسبت به قیمت کارشناسی را دلیل عدم حصول نتیجه در این مزایده عنوان کرده است.

«فسرب» به دلیل اورهال متوقف شد: شرکت ملی سرب و روی ایران (فسرب) به دلیل شفاف سازی انجام شده در خصوص کاهش مدت زمان تعمیرات اساسی (اورهال) کارخانه سرب، متوقف شد. بنابر اطلاعات منتشر شده در سایت کدال آخرین درآمد شرکت از واحد یاد شده ۵۶ میلیارد تومان بوده است.

تجدید ارزیابی دارایی توسط «فلوله»: نماد معاملاتی شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) به دلیل ارائه اطلاعات در مورد ارزشگذاری مجدد زمین کارخانه تپه سفید، متوقف شد. شرکت اعلام کرده است که بنا بر آخرین ارزیابی انجام شده در تاریخ ۲۴ مهرماه ۹۷، زمین یاد شده ۲۱۰ میلیارد تومان ارزش کارشناسی دارد. لازم به ذکر است که ارزش دفتری زمین یاد شده در یادداشتهای توضیحی صورت‌های مالی شرکت دو میلیارد و ۶۸۸ میلیون تومان ذکر قید شده است.

تسعیر ارز در «شرانل»: نماد معاملاتی شرکت نفت ایرانول (شرانل) به دلیل افشای اطلاعات مربوط به تسعیر ۴۵ میلیون و ۱۱۵ هزار درهم امارات، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که سود تسعیر ارز در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷ ، مبلغ ۶۸  میلیارد تومان بوده که ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی و فروش ارز در اختیار شرکت است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا