بورسفرابورس

نیمی از حجم و ارزش مبادلات فرابورس در اختیار بازارهای اول و دوم

معاملات فرابورس ایران در بیست‌و‌نهم مهرماه ۹۷ در حالی با خریدوفروش ۹۲۷ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۵ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال خاتمه یافت که به صورت پی در پی در ۵ روز کاری گذشته معامله‌گران فرابورس به طور میانگین بیش از یک میلیارد ورقه بهادار را دست به دست کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  از فرابورس ایران، بیش از ۵۰ درصد از حجم و ۴۰ درصد از ارزش کل مبادلات در دومین روز کاری این هفته در بازارهای اول و دوم دست به دست شد. بدین ترتیب در این دو بازار در مجموع شاهد دست به دست شدن ۵۳۲ میلیون سهم به ارزش دو هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال بودیم.

نگاهی به ادامه معاملات سهام در روز جاری نشانگر آن است که معامله‌گران در تابلوهای مبادلاتی «الف»، «ب» و «ج» بازار پایه جابه‌جایی ۳۶۶ میلیون سهم به ارزش ۹۵۸ میلیارد ریال را رقم زده‌اند.

همچنین بخوانید

از سوی دیگر رصد دادوستد اوراق در فرابورس طی یک روز کاری حاکی از تغییر مالکیت ۲۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش دو هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی است که بیش از ۶۹ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۴۳ میلیارد ریال از آن مربوط به معاملات اوراق تسهیلات مسکن بود.

شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۲۲ واحد افزایش که بیشتر تحت تاثیر مثبت از جانب نمادهای «میدکو» و «هرمز» بود بر روی عدد دو هزار و ۱۱۱ واحدی قرار گرفت.

در نهایت عنوان بیشترین رشد قیمت در میان نمادهای فرابوسی به نماد «شرانل» از گروه فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای تعلق گرفت و بیشترین افت قیمتی را نماد «بهپاک» از گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر متحمل شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا