بانکبانک و بیمه

اجتناب ناپذیری تطبیق بااستانداردها/مشکلی درپرداخت دینار عراق نیست

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران حرکت بانک ها به سمت ردیابی وجوه و مبارزه با پولشویی را ضروری دانست و تصریح کرد که تطبیق با استانداردهای بین المللی اجتناب ناپذیر است.

همچنین بخوانید

محمود شایان در حاشیه نخستین همایش حسابرسی داخلی بانک ها در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تطبیق با قوانین و استانداردهای بین المللی گفت: بانک مرکزی به عنوان نهاد نظارتی از سال گذشته به بانک ها تاکید کرد تا صورت های مالی خود را مطابق با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) تهیه کنند.

وی افزود: بانک ها برای تهیه صورت های مالی خود براساس استاندارد IFRS تلاش خوبی انجام دادند و بانک ها نیز همراهی خوبی برای این موضوع انجام دادند. عضو هیات مدیره بانک ملی ادامه داد: برای آنکه بتوانیم با بانک های خارجی ارتباط برقرار کنیم، ملزم هستیم تا فعالیت واحدهای تطبیق خود را پررنگ تر کنیم.

شایان تصریح کرد: بانک ها به طور قطع باید سیستم های داخلی و صورت های مالی خود را به سمت اجرایی کردن استانداردهای بین المللی ببرند و امیدوار هستیم تا زمان تعیین شده برای تطبیق کامل با استانداردهای IFRS بانک ها بتوانند به این موضوع دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: تطبیق با استانداردهای بین المللی اجتناب ناپذیر است و باید این اتفاق بیافتد. ردیابی وجوه و پولشویی از مسائل دیگری است که بانک ها ضروری است به سمت آن حرکت کنند.

 هیچ مشکلی برای پرداخت دینار عراق به زائرین اربعین وجود ندارد

عضو هیات مدیره بانک ملی همچنین درباره خدمات رسانی بانکی به زائرین اربعین گفت: بیش از ۲۰۰ نقطه از مرز ایران تا مسیر شهرهای نجف و کربلا برای خدمات دهی به زائرین در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد زائرین اربعین می توانند دینار عراقی مورد نیاز خود را به ریال در ایران از بانک ملی خریداری کنند و بعد از گذر از مرز، در کشور عراق دینار خود را از مراکز در نظر گرفته شده، دریافت کنند. شایان تصریح کرد که هیچ مشکلی برای پرداخت دینار عراق وجود ندارد و تمام زائرین می توانند در ازای ریال پرداختی، دینار عراق دریافت کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا