صنعتصنعت، معدن، تجارت

سیم و کابل صنعتی رو به رشد در ایران

 

یک فعال در حوزه صنعت سیم و کابل گفت: این صنعت از صنایع رو به رشد در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مسعود آسا در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد افزود: صنعت مزبور قبل و بعد از انقلاب از جمله صنایع مهم و مطرح در ایران بوده است.

همچنین بخوانید

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه سابقه کابل سازی در ایران به دهه ۱۳۴۰ برمی گردد، اظهارداشت: نخستین کارخانه های کابل سازی با جوینت ونچری شرکت های خارجی طی این سال ها درکشورتاسیس و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

این فعال در حوزه صنعت سیم و کابل گفت: قبل از انقلاب چهار شرکت کابل سازی بزرگ بامشارکت خارجی ها از قبیل کابل سازی ایران (بایکا)، شرکت کابل سازی تک (ایکو)، سیمکو اریکسون و سیکاب در ایران راه اندازی شد.

وی افزود: تولیدات صنعت سیم و کابل کشور در این برهه از زمان قابل توجه نبود بلکه بیشتر سیم و کابل ساختمانی، کابل های ساده با روکش پی وی سی و همینطور مقدار ناچیزی کابل های مخابراتی در کشور تولید و عمده رشد صنعت مزبور به دوران پس از انقلاب مربوط می شود.

آسا در ادامه از ثبت بیش از ۱۰۰ شرکت سیم و کابل در کشور خبرداد و اظهارداشت: خوشبختانه امروز به همت متخصصان و سرمایه گذاران داخلی انواع سیم و کابل مورد نیاز مملکت با کیفیت بالا و مبتنی بر استانداردهای روز دنیا تولید و به مصرف بازارهای داخلی و خارجی می رسد.

وی گفت: دهه ۱۳۶۰ بنا به شرایط خاص سیاسی و اقتصادی کشور کارخانجات مهم فعال در حوزه صنعت سیم و کابل دولتی شدند.

این فعال در حوزه صنعت سیم و کابل افزود: نقش بخش خصوصی خیلی در مقطع زمانی مورد نظر در کشور پر رنگ نبود.

وی تصریح کرد: عمده کارخانه های بزرگ کابل سازی طی دهه های ۷۰ و ۸۰ از سوی بخش خصوصی در ایران تاسیس و تحولات شگرفی در این حوزه ایجاد شد.

آسا یادآورشد: صنعت سیم و کابل از جمله صنایع فرصت آفرین در بحث اشتغال، پویایی تولید، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر در کشور است.

برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی غلامرضا عزتی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۱ به مدت ۵۵ دقیقه با هدف معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردهای صنعتی کشور به ویژه در صنایع متوسط و بزرگ در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و تشویق و ترغیب صنعت کشور به خلاقیت، ابتکار عمل و نوآوری از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا