بورسبورس اوراق

شاخص بورس بر مدار صعود

 

یک کارشناس بازار بورس از رشد سه در صدی شاخص بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی طحانی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با تاکید بر اینکه شنبه شاخص بازار سرمایه مانند روز چهار شنبه طوفانی بود، افزود: امروز پنج هزار و ۶۴۶ واحد مثبت سهم بازیگران بورس بود به طوری که شاخص در عدد ۱۸۸ هزار و ۵۷۵ واحدی قرار گرفت.
این کارشناس بازار بورس اظهارداشت: شاخص بورس در مجموع سه درصد مثبت شده این در حالیست که نسبت به هفته گذشته بیش از چهار برابر شاخص کل ارتقا یافته است.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به اینکه در حوزه معاملات نیز یک هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان معامله انجام شده است، ادامه داد: در بازارهای جهانی هم اکنون فلزهای مس و روی به ترتیب شش هزار و ۲۲۱ دلار و دو هزار و ۶۲۶ دلار معامله می شود.

طحانی همچنین افزود: عواملی مانند گمانه زنی های تایید FATF در مجلس شورای اسلامی و فرارسیدن زمان ارائه گزارش های شش ماهه بازار سرمایه که به نظر می رسد مطلوب باشد باعث مثبت بودن شاخص شده اند.

وی با بیان اینکه شاخص بیش از ۴۰ صنعت هر روز باهم یا مثبت و یا منفی می شوند به رادیو اقتصاد یادآور شد: رفتار توده وار صف نشینی در بازار سرمایه برای خرید و یا فروش به دلیل کم عمق بودن بازار و کاهش فرآیند تحلیل همه روزه تکرار می شود.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا