بانک و بیمهطلا و ارز

درخشش طلا در بازارهای جهانی ادامه خواهد یافت/ افزایش خرید طلا به عنوان دارایی ارزشمند

در حالی که قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته برای سومین بار متوالی با افزایش روبرو شده، تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که درخشش طلا در بازارهای بین المللی ادامه خواهد یافت.

به گزارش کیتکو نیوز ، عوامل مختلفی از جمله تنش های ژئوپلیتیک بین آمریکا و عربستان سعودی درباره قتل احتمالی جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است. به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی و مالی ایتالیا از یک سو و نااطمینانی های مربوط به برگزیت تاثیر مهمی بر ادامه روند صعودی قیمت طلا داشته است.

در نظرسنجی این هفته ۱۴ کارشناس ارشد اقتصادی وال استریت شرکت کرده اند که ۱۱ نفر معاد ل ۷۹ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا تا جمعه آینده افزایش خواهد یافت. هیچ از کارشناسان اقتصادی اعلام نکرده اند که قیمت طلا طی هفته آینده نزولی خواهد بود و ۳ نفر دیگر معادل ۲۱ درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین نیز ۵۲۶ سرمایه گذار بین المللی مین استریت شرکت کردند که از این تعداد نیز ۳۱۶ نفر معادل ۶۰ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آتی افزایش خواهد داشت. ۱۲۴ نفر دیگر معادل ۲۴ درصد اعلام کردند قیمت طلا روندی نزولی دارد و ۸۶ نفر معادل ۱۶ درصد نیز گفتند قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی ندارد.

هفته گذشته ۷۹ درصد کارشناسان اقتصادی و ۶۷ درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند.

سرمایه گذاران به زودی به بازار طلا هجوم خواهند آورد

تحلیلگران اف ایکس تی ام بر این باورند که سرمایه گذاران بین المللی به زودی به بازار طلا روی خواهند آورد.

به گزارش کیتکو نیوز، لاکمن اوتونگا تحلیلگر ارشد موسسه اف ایکس تی ام تاکید کرد: طلا به تدریج در حال بازگشت به جایگاه واقعی خود است و با تثبیت قیمت این فلز گرانبها در بالاتر از ۱۲۰۰ دلار در هر اونس سرمایه گذاران بیشتری وارد بازار خواهند شد.

بر اساس این گزارش وی افزود: مجموعه ای از عوامل از جمله افت شدید بازار سهام، مناقشات تجاری، نگرانی نسبت به رشد اقتصادی جهان و تنش های ژئوپلیتیک موجب شده است تا تقاضا و قیمت طلا بار دیگر با افزایش چشمگیری روبرو شود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: کاهش ارزش دلار آمریکا می تواند نقش مهمی در ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا داشته باشد. به نظر من اگر قیمت طلا بتواند در کوتاه مدت بالاتر از سطح ۱۲۰۰ دلار در هر اونس تثبیت شود، سرمایه گذاران زیادی به بازار طلا وارد خواهند شد.

وی در پایان تصریح کرد: تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۳۳ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۲۴۰ دلار افزایش خواهد یافت.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا