انرژی

مصرف شش بطری آب معدنی برای تولید یک برگه A۴

آب علاوه بر این‌که نقش مهمی در حیات انسان‌ها دارد، در تولید بسیاری از لوازم مورد نیاز انسان نیز موثر است، به‌گونه‌ای که برای تولید تنها یک کاغذ A۴ بالغ بر ۱۰ لیتر آب به‌میزان شش بطری آب معدنی مصرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مصرف آب در تولید بسیاری از وسایل نقش دارد و این در شرایطی است که انسان بدون توجه به اهمیت ذاتی، بسیاری از اشیاء را به‌راحتی هدر می‌دهد و در این مسیر نه تنها موجب از بین رفتن آن اشیاء بلکه موجب هدر رفت آب نیز خواهد شد.

سالانه ۲۳۰ میلیون تن کاغذ در دنیا مصرف می‌شود و در ایران که یک درصد جمعیت دنیا را دارد، یک درصد کاغذ دنیا هم مصرف می‌شود. بر اساس آمارهای اعلام شده هر ایرانی سالانه ۱۳ کیلوگرم کاغذ مصرف می‌کند که در کل رقمی برابر ۹۱۰ میلیون کیلوگرم می‌شود و از آنجا که برای تولید هر تن کاغذ باید ۱۷ درخت تنومند قطع شود، در یک سال بیش از ۱۵ میلیون درخت برای این میزان مصرف باید قطع ‌شود.

در این میان اگر عدد میزان مصرف آب برای تولید هر برگ کاغذ را محاسبه کنیم، عدد بسیار بزرگی می‌شود که لزوم صرفه‌جویی در مصرف آن را نشان می‌دهد، موضوعی که باید به جد مورد توجه دولت و تمام شهرندان قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا