ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سامسونگ بزرگترین قطب هوش مصنوعی در جهان می‌شود

به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد به یکی از قطب‌های بزرگ و مهم فناوری هوش مصنوعی در جهان تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با توجه به آنکه فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی این روزها از استقبال بی‌نظیری از سوی غول‌های تکنولوژی نظیر گوگل برخوردار شده است، حالا به نظر می‌رسد که شرکت کره‌ای سامسونگ نیز تصمیم گرفته است در رقابت تنگاتنگی با گوگل بعنوان غول تکنولوژی آمریکایی که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای دارد، به تاسیس و راه‌اندازی یک مرکز تحقیق و توسعه فعال در کانادا بپردازد و انحصار قطب هوش مصنوعی را از گوگل بگیرد.

شرکت آمریکایی گوگل که تاکنون در حوزه فناوری هوش مصنوعی (Artificial intelligence) یکه تازی می‌کرده است، حالا از این پس با رقیب جدید و قدرتمندی مواجه خواهد شد و قرار است متخصصان هوش مصنوعی در مرکز سامسونگ که در شهر مونترال کانادا مستقر و واقع شده است، به تحقیق و توسعه این فناوری بپردازند و این شرکت را تبدیل به یکی از قطب های قدرتمند این حوزه در جهان کنند.

همچنین بخوانید

سامسونگ که خود به تازگی از تاسیس چنین مرکزی در مونترال کشور کانادا خبر داده است، به نظر می‌رسد که درصدد است یک مرکز دیگر نیز در شهر تورنتوی کانادا راه اندازی کند تا بتواند با قدرت بیشتری به توسعه این فناوری بپردازد.

مونترال که میزبان دو دانشگاه برتر و فعال در زمینه یادگیری ماشینی و روابط انسان و روبات است، گزینه قدرتمندی برای آغاز بکار فعالیت های سامسونگ به شمار می‌رود تا به کمک نخبگان و متخصصان این شرکت به توسعه این فناوری‌های هوشمند بپردازد.

وب سایت phonearena در گزارش خود عنوان کرده است یکی از بزرگترین انگیزه‌های سامسونگ برای تاسیس این مرکز در کشور کانادا در همسایگی ایالات متحده آمریکا، تکامل دستیار صوتی هوشمند اختصاصی سامسونگ موسوم به بیکسبی (Bixby) در رقابت با دستیار صوتی هوشمند گوگل به نام گوگل اسیستنت (Google Assistant) بوده است.  

چو یونگ هوآن – مدیر ارشد مرکز تحقیقات سامسونگ – در خصوص این موضوع چنین اظهار نظر کرده است: سامسونگ قصد دارد به توسعه فناوری، امکانات و قابلیت‌هایی بپردازد که تاکنون هیچ شرکتی به آن توجه نکرده و یا آن را توسعه نداده است. هدف ما تکامل و پیشرفت در فناوری هوش مصنوعی و کاربرد آن در راستای کمک به زندگی بشر خواهد بود.

سامسونگ همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی از طریق استخدام  بالغ بر ۱۰۰۰ نفر دانشمند و متخصص در حوزه هوش مصنوعی به گسترش مراکز تحقیق و توسعه خود به شهرهایی نظیر سئول، کمبریج، مسکو، نیویورک و سیلیکون ولی بپردازد و این بدان معناست که بیش از ۴۰ درصد از تحقیقات سامسونگ در زمینه هوش مصنوعی در خارج از مرزهای کره جنوبی صورت خواهد پذیرفت ولی در نهایت به نام این شرکت کره‌ای تمام می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا