بانکبانک و بیمه

اروپا خواستار اتصال حداقل یک بانک ایرانی به سوئیفت


مسئول بخش گروه دوستی فرانسه – ایران در پارلمان فرانسه گفت: اروپا به دنبال اتصال حداقل یک بانک ایرانی به نظام بانکداری بین المللی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir) به نقل از پرس تیوی، «فیلیپ بونکاریر» سناتور فرانسوی گفت: اروپا خواستار اتصال حداقل یک بانک ایرانی به نظام بانکداری بین المللی از طریق سوئیفت است تا روابط تجاری خود در مورد کالاها یا خدماتی که مشروط به تحریم نیستند را با تهران حفظ کند.

این قانونگذار فرانسوی که مسئول بخش گروه دوستی فرانسه – ایران در پارلمان فرانسه است در دیدار خود با همتایان ایرانی این موضوع را مطرح کرد. فرانسه یکی از ۶ کشوری است که توافق هسته ای با ایران را در سال ۲۰۱۵ میلادی امضاء کرد.
«بونکاریر» افزود: تلاش اروپایی ها کمک به ایران به منظور سود بردن از توافق هسته ای؛ اگرچه این کار با وجود تحریم های سخت است، اما شدنی است. همچنین «دلفاین اُو» یکی دیگر از قانونگذاران فرانسوی گفت: دیدار هیات فرانسوی از تهران نشانه عزم و اراده کامل فرانسه برای زنده نگه داشتن توافق هسته ای است.
پیش از این هم در ماه دسامبر اروپا اعلام کرده بود که ایجاد یک مکانیزم پولی برای حفظ تجارت با ایران تا قبل از نوامبر ضرورت دارد؛ ضمن اینکه «فدریکا موگرینی» رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفته هم بود که وسیله ویژه پرداخت، هدف اروپا برای حفظ تجارت با تهران در رویارویی با تحریم ها است.
بر پایه این گزارش، آمریکا در ماه می از این توافق خارج شد؛ توافقی که پیش از آن به صورت یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده بود.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا