انرژی

تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان منطقی رفتار کنند

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی اظهار کرد: تصور نمی‌کنم عربستان سعودی تولید نفت خود را کاهش دهد، اما بازار نگرانی‌های قابل توجهی به دلیل افت عرضه ونزوئلا و بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دوران رشد قوی تقاضا دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فاتح بیرول گفت که نگران نیست عربستان سعودی عرضه نفت خود را در واکنش به تحریم‌های احتمالی بر سر کشته شدن جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد ریاض، کاهش دهد، اما وی خواستار یک برخورد منطقی شد زیرا تحولات سیاسی ممکن است بر بازارهای انرژی تاثیر منفی بگذارد.

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در پاسخ به این‌که آیا نگرانی‌ها در بازار نفت درباره این‌که آیا عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت جهان، ممکن است در برابر اقدامات تنبیهی قدرت‌های جهانی بر سر قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دست به تلافی بزند، گفت: مسائل ژئوپلیتیکی و غیر انرژی فراوانی وجود دارد که ممکن است روی بازارهای نفت تاثیر بگذارد.

همچنین بخوانید

چالش شدیدی برای تولیدکنندگان کلیدی به منظور افزایش تولید و آرام کردن بازارها وجود دارد. من از همه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌خواهم در ماه‌های بسیار دشواری که پیش‌رو داریم منطق داشته باشند.

وی که در حاشیه کنفرانس LNG در ناگویای ژاپن صحبت می‌کرد، گفت: تصور نمی‌کنم عربستان سعودی تولید خود را کاهش دهد و در بحبوحه تعادل عرضه و تقاضا، این احتمال وجود دارد که قیمت‌های نفت بالاتر برود که مثل همیشه در زمان بدی برای اقتصاد جهانی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا