انرژی

مصرف برق در ایران هشت برابر رشد جمعیت

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: طی ۴۰ سال گذشته رشد مصرف برق در ایران هشت برابر رشد جمعیت کشور بود. به عبارت دیگر حجم فعالیت صنعت برق چندین برابر سایر بخش‌های زیربنایی و خدماتی در کشور بوده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدحسن متولی‌زاده امروز در سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی برق با بیان این‌که در تمام این مدت به دلیل نگاه دولتمردان و قانونگذاران نرخ تکلیفی فروش برق پایین‌تر از هجمه واقعی برق بوده و صنعت برق همواره تحت فشار اقتصادی فعالیت کرده است، اظهار کرد: در این بین به‌دلیل تعامل سازنده با نخبگان و ارائه راهکارهای مناسب و هم‌چنین همت تولیدکنندگان داخلی توانمندی پیمانکاران، مشاوران و تلاش مضاعف همکاران، کارنامه عملکرد صنعت برق طی این مدت بسیار قابل قبول بوده است.

وی افزود: در بسیاری از  شاخص‌های مهم و کلیدی، صنعت برق ایران در منطقه و هم‌چنین در سطح جهان، رتبه و جایگاه مناسبی را دارد که این مساله به دلیل همت و تلاش دست‌اندرکاران در این حوزه است.

همچنین بخوانید

به گفته وی در حال حاضر و در شرایطی که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته است، همکاری و تعامل نخبگان با صنعت برق بیش از گذشته ضرورت دارد، تصریح کرد: در حال حاضر مساله اصلی صنعت برق، اقتصاد است و راهبرد اصلی وزارت نیرو برای این موضوع نیز مدیریت توامان عرضه و تقاضا عنوان شده است.

وی افزود: تامین برق در تابستان ۹۸ به‌عنوان یک شاخص و فرصتی مناسب برای ارائه راهکارهای حل این چالش است و باید گفت که اصلاح مدل مصرف باید به یک مطالبه و گفتمان عمومی در کشور تبدیل شود. به‌گونه‌ای که هم در بعد فرهنگ‌سازی و هم در ارائه راه‌حل‌های فنی و اقتصادی، به صنعت برق کمک شود.

وی با تاکید به این مسئله که بهینه‌سازی مصرف به ویژه مدیریت بار در تابستان یکی از اولویت‌های کنفرانس بعدی برق است، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ما تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در تولید برق در مقیاس کوچک و در محل مصرف است. علاوه بر این به منظور تشویق مردم برای حضور در این مشارکت بر طرح‌های مدیریت بار و هم‌چنین تشویق سرمایه‌گذاران برای تولید برق، به‌ویژه در ایام گرم سال بسته‌های تشویقی مناسبی را تهیه کرده‌ایم که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا