بانکبانک و بیمه

صادرکنندگان امین کشور، سرداران عرصه مقابله با تحریم هستند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی و تهدید به تحریم، هدف اصلی بدخواهان ایران جلوگیری از صادرات و حضور کشورمان در اقتصاد جهانی است، خاطرنشان کرد: در این میدان، صادرکنندگان امین، سرداران عرصه مقابله با تحریم هستند که با حفظ بازار کالا‌های ایرانی، هم از اشتغال و تولید داخلی حراست کرده و هم پیروزی ایران و ایرانی را در رقابت در بازار‌های جهانی ثبت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از بانک توسعه صادرات به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران افزود: صادرکنندگان امین کشور بیش از هر کس دیگری باید به دنبال آن باشند که بازار ارز کشور از ثبات برخوردار شود و با برگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی کشور، چرخه تولید و صادرات آنها هم استمرار پیدا کند.

رئیس جمهور تأکید کرد: دولت در همه سیاست های ارزی و صادراتی خود، به دنبال آن بوده و هست که چرخه صادرات کشور حراست شده و در شیوه کار، همیشه از مشورت صادرکنندگان امین استفاده شود.

دکتر روحانی در ادامه، با اشاره به جلسه اخیر ستاد اقتصادی گفت: در این جلسه، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد که در جلساتی با اتاق و تشکل های صادراتی، بهترین راه ها را با توجه به ویژگی های گروه های کالایی متنوع و مقاصد صادراتی مختلف پیشنهاد دهد.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه یکی از اولویت های دولت، بهبود محیط کسب و کار بوده که در شرایط جدید اقتصادی هم باید با قوت دنبال شود، تصریح کرد: برای این کار مشارکت و همکاری بخش خصوصی و اتاق ها و تشکل ها لازم است. وزارت امور اقتصادی و دارایی وظیفه دارد از طریق شوراهای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، نظرات بخش خصوصی را به دولت منتقل کند و دبیرخانه دولت هم باید در طرح هر موضوع اقتصادی در دولت، نظر بخش خصوصی را منعکس نماید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا