امور زیربناییتعاون و اشتغال

جزئیات اردوی آماده‌سازی برای مهارت آموزان مسابقات جهانی روسیه

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تدوین نقشه راه برگزاری اردوهای آماده سازی چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت (کازان – ۲۰۱۹) خبرداد.

همچنین بخوانید

رضا باجولوند در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشریح آخرین وضعیت برگزاری مسابقات جهانی مهارت به میزبانی  روسیه گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکنون موفق به حضور در ۹ دوره مسابقات جهانی مهارت شده است که هر ۲ سال یکبار به میزبانی یکی از کشورها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سازمان آموززش فنی و حرفه ای به طور پیوسته در راستای اهداف سازمانی و پس از عضویت رسمی در سازمان جهانی مهارت (WSI) در سال ۱۳۸۰، موفق به حضور در مسابقات جهانی مهارت شده است، تصریح کرد: با توجه به برگزاری چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت که در سال ۲۰۱۹ در کازان روسیه برگزار خواهد شد، این سازمان به منظور حضور موفق در این دوره با استفاده از خرد جمعی و بهره گیری از کارشناسان، مربیان و صاحب‌نظران با بررسی سوابق و مستندات حضور در دوره های قبلی، نتایج حاصله از پژوهش کاربردی انجام شده، اقدام به تدوین نقشه راه اردوی آماده سازی کرده است.

باجولوند افزود: برای تعیین رشته های منتخب نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید هر رشته بر اساس شاخص های تعریف شده بررسی شده و در نتیجه در گام نخست، ۱۲ رشته شامل، فناوری طراحی گرافیک، طراحی و توسعه وب، فناوری اتومبیل، الکترونیک، راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، مدیریت سیستم های تحت شبکه، طراحی مهندسی مکانیک، فناوری آب، جواهرسازی، تأسیسات الکتریکی، کابینت سازی و جوشکاری مشخص شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور ادامه داد: سایر رشته ها نیز در صورت حمایت های کامل ذینفعان آموزشی بررسی و تعیین تکلیف خواهند شد.

وی افزود بر اساس بررسی شرایط منتخبان، مرحله اول اردوی آماده سازی به صورت غیرمتمرکز و همزمان طبق برنامه‌های آموزشی از دوازدهم آبان ماه سال جاری در ۲۵ استان کشور با نظارت ستادی و مطابق منشور مسابقات برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: مشارکت و حمایت تمام ذینفعان آموزشی در این رویداد ملی می تواند نقش بسزایی در آماده سازی تیم ملی مهارت کشور ایفا نماید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا