صنعت، معدن، تجارت

تاکید ستاد اقتصادی دولت بر ضرورت کسب نظر تشکل های صادراتی

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به تاکید ستاد اقتصادی دولت بر ضرورت کسب نظر از تشکل‌های صادراتی در مورد تصمیمات ارزی گفت: باید از تجربه صادرکنندگان آموخت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، محمد نهاوندیان گفت:  امروز ، صادرات، صحنه پیروزی اقتصاد ایران بر تحریم‌کنندگان ضد ایرانی است و صادرکنندگان امین، قهرمانان پاسداری از تولید و اشتغال کشور هستند. بر این اساس، شاخص درست بودن سیاست ارزی و تجاری کشور، آن است که رشد صادرات غیرنفتی ادامه یابد و تراز تجاری ایران مثبت بماند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: کار صادرات را هم هیچ کس بهتر از مردان و زنان سختکوشی نمی‌شناسد که در همه سالهای پر فراز و نشیب مناسبات سیاسی خارجی ، سنگر صادرات را حفظ کرده اند و پرچم ایران را بر بام بازارهای دور و نزدیک جهان برافراشته اند. بهترین سیاستگزار اقتصادی هم کسی است که در تدبیر برای رشد و استقلال کشور ، خود را از مشورت و ابتکار هوشمندانه بازیگران موفّق این عرصه محروم نسازد و در جهت منافع ملّی، از مشارکت آنان در فرآیند تصمیم و اجرا، اطمینان حاصل کند.

وی تصریح کرد: کار اقتصاد با داغ و درفش پیش نمی‌رود و زبان تهدید را برای آنهایی باید به کار برد که مزدوران تحریم هستند، نه بازارگشایان تولید. تأکید اخیر ستاد اقتصادی دولت بر ضرورت کسب نظر کارشناسی اتاقها و تشکل‌های صادراتی کشور، در مورد نحوه نقش آفرینی ارز صادراتی در چرخه اقتصادی کشور، می تواند گام مؤثّری در جهت حفظ اشتغال و تولید داخلی باشد و موقعیتی برای ناکام گذاشتن آنهایی که برای ایران و ایرانی، نقشه حصر و فقر می‌کشند.

نهاوندیان گفت: امروز ، بیش از هر زمان دیگر ، باید دست صادرکنندگان امین را به گرمی فشرد و از اندیشه و تجربه آنان برای نقد و ارزیابی و اصلاح سیاستها ، باید صمیمانه آموخت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا