بانک و بیمهطلا و ارز

امروز سکه با چه قیمتی فروخته شد؟

بیراه نیست اگر داغ ترین بحث روز را بحث بر سر برنامه های ارائه شده از سوی وزرا به مجلس شورای اسلامی برای کسب رای اعتماد بدانیم مجلس شورای اسلامی شلوغ ترین ساعات کاری خود را پشت سر می گذارد و برنامه دیدار نمایندگان با چهار وزیر پیشنهادی یکی پس از دیگری برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بررسی برنامه پیشنهادی وزیر اقتصاد اما نشان می دهد دژپسند طرحی دیگر در حوزه اقتصاد در چنته دارد .

دیدار وی با اعضای کیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی و … چندان تعجب برانگیز نیست اما وی در جمع نمایندگان کمیسیون فرهنگی نشست و با تاکید بر وجود رابطه متقابل بین فرهنگ و اقتصاد گفت: وزیر اقتصاد فقط مسئول متغیرهای کلان اقتصادی نیست، بلکه باید معین سایر بخش های اقتصادی نیز باشد.

همچنین بخوانید

وزیر پیشنهادی اقتصاد اضافه کرد: اعتقاد دارم، موضوع فرهنگ، نقش مهمی در شکل گیری، تکامل و تعامل با اقتصاد دارد و بنابراین همکاری مجلس با حوزه اقتصاد ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه وزیر اقتصاد پاسخگوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم است، گفت: به همین سبب، وزیر اقتصاد باید برنامه اجرایی جامع و کابردی به مجلس ارائه دهد.

دژپسند در ادامه از کمک به تشکیل «خانه اقتصاددانان» به عنوان حلقه مفقوده نام برد و گفت: بکارگیری نخبگان دانشگاهی و نیز استفاده از نظرات مشورتی مجلس شورای اسلامی می تواند به عبور موفق از تنگنای موجود در این برهه حساس کشور کمک کند.

دژپسند گفت: برنامه های ارائه شده در دو سطح کلی و تفصیلی و دو فاز با دو بازه زمانی جداگانه هرکدام به مدت یک سال و نیم، با محوریت فاز اول «عبور از بحران» و فاز دوم «ثبات اقتصادی» تدوین شده است.

اینجا را بخوانید.

حمایت از تولید

برنامه پیشنهادی رضا رحمانی نیز به کمیسیون های نخصصی مجلس ارائه شده است . وی در این برنامه تاکید کرده است: بخش صنعت، معدن و تجارت در ایران به جهت دارا بودن بیشترین سهم در اقتصاد، به عنوان پیشران اقتصاد کشور دارای اثرات پسین و پیشین گسترده‌ای با سایر بخش‌های جامعه است.

در بخشی از این برنامه آمده است: ایران با داشتن مزیت‌های نسبی مناسب و با الهام از الگویی اثربخش برای تدوین و اجرای سیاستهای مناسب به روشنی می‌تواند در مسیر صنعتی شدن و تولید با ارزش افزوده بالا حرکت نموده و در ردیف کشورهای نوظهور صنعتی قرار گیرد.

هدفگذاری برنامه‌های ارائه شده عمدتاً بر محور تحقق اصل حمایت هدفمند از تولید و صنایع تولیدی و رقابت پذیر نمودن بخش صنعت، توجه ویژه به تسهیل تجاری و توسعه تجارت داخلی، رعایت کیفیت ارائه خدمات بازرگانی و همچنین تنظیم بازار با رویکرد آرامش بخشی اجتماعی و اقتصادی، کاهش نوسانات بازار و تأمین مایحتاج عمومی و اقلام اساسی حساس و ضروری، به ویژه برای اقشار آسیب پذیر با بهره گیری از نیروی انسانی و همکاران صدیق وخدمتگزار است.

حمایت هدفمند از تولید کالای ایرانی منجر به توانمند سازی فعالان بخش شده و موجب مقاوم تر نمودن کشور در برابر تکانه‌های محیطی و اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تحق الگوی پیشرفت ایرانی ـ اسالمی در بخش صنعت، معدن و تجارت است.

قول‌های شریعتمداری

محمد شریعتمداری کاندیدای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دوره سیاستگذاری آمرانه به پایان رسیده است گفت: صدای رسای فقرا و گروه‌های خاموش در دولت و نظام خواهم بود.

کاندیدای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، با اشاره به اینکه در فضای امروز کشور باید بیش از هر زمان دیگر حمایت اجتماعی از مردم و ارتقای تاب آوری آنها مقابل سختی‌های اقتصادی در دستور کار باشد گفت : در صورت کسب رای اعتماد مجلس، هم گوش شنوا و هم شنونده همراه و همدل برای اقشار آسیب پذیر و فقرا خواهم بود. همراه با آنها و با گفتگو و شنود با این عزیزان مسایل و مشکلات آنها را احصاء و پیگیری خواهم کرد. همچنین صدای بلند و رسای مطالبات و مدافع حقوق آنها در دولت و نظام خواهم بود.

چرا تصمیم نمی گیریم

گلایه از نبود قدرت تصمیم گیری ارد فازه ای شده است. پس از گلایه شریعتمداری از عدم شجاعت مدیران ، ضرغامی در دفاع از سیف به این موضوع اشاره کرد . حالا مسعود خوانساری در پنجمین نمایشگاه بین الملی بانک، بورس، بیمه و خصوصی سازی گفت: ما همواره یا تصمیم نگرفته ایم، یا اگر تصمیم گرفته ایم، دیرهنگام بوده ایم، در بحث گروگانگیری، جنگ، برجام و FATF شاهد هستیم که اگر تصمیم گرفته ایم، موقعیت خود را از دست داده ایم و در تمام تصمیم گیری ها به خاطر اینکه دیر وارد گود شده ایم، دو قطب خادم و خائن ایجاد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: این در حالی است که هنوز بحث می شود که نرخ ارز باید زیر ۱۰۰۰ تومان باشد یا بر اساس شاخص های اقتصادی تعریف شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: ماه‌ها است گفته می شود سوخت از کشور خارج می شود که میزان آن بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون لیتر در روز است که روزانه ۸ میلیارد دلار می تواند برای کشور درآمد داشته باشد، اما سوال این است که چرا تصمیم گیری نمی شود. در حالی که اتاق طرحی تهیه کرده است که به جای اینکه سوخت را به ماشین بدهیم، به فرد یا خانوار بدهیم، این در حالی است که دهک بالای درآمدی ۲۵ برابر دهک پایین درآمدی سوخت مصرف می کند.

سکه؛ ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان

در جریان معاملات بازار آزاد تهران امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه، قیمت انواع سکه با افزایش جزیی همراه بود و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۳۹۰ هزارتومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۱۳ هزارتومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۱۳ هزارتومان و سکه گرمی ۶۶۰ هزارتومان معامله شد.  بانک‌ها نیز امروز دلار را تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان و یورو را تا ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان از مردم می‌خرند.

صف های طویل برای دریافت دینار

درحالی فروش ارز مسافرتی برای زائران اربعین به‌عاملیت بانک ملی آغاز شده که خبرهای رسیده حکایت از ازدحام چشم‌گیر جمعیت در شعب توزیع‌کننده دینار است.

هرچند بانک مرکزی اعلام کرده زائران اربعین می‌توانند در ۵١ نقطه مشخص‌شده در خاک عراق دینار خود را تحویل بگیرند ولی گزارش‌های رسیده از شهرهای مرزی و البته فرودگاه‌های نجف و بغداد بیانگر تشکیل صف‌های طولانی و معطلی زائران در این مناطق است.

علت اصلی ازدحام جمعیت در این مناطق، کمبود شعب بانک ملی برای تحویل دینار مسافران است. در این ایام بارها از بانک مرکزی خواسته شده تا برای جلوگیری از اتلاف وقت مردم تدابیری اتخاذ کند که کمتر در صف دریافت ارزشان بمانند.

به گزارش تسنیم، تا ساعت ۱۱ امروز بیش از ۷۷ هزار و ۸۰۰ نفر برای دریافت دینار عراق برای ثبت‌نام از طریق اعلام‌شده اقدام کرده‌اند، از این تعداد، ۹۰ درصد ارز ۱۰۰ هزار دیناری و ۱۰ درصد ۵۰ هزار دیناری خریداری کرده‌اند.

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا