امور زیربناییراه و ساختمان

خود مالکی کردن ۱۲ هزار واحد فاقد متقاضی مسکن مهر/هشتگرد در زمینه هنر و ورزش صاحب برند می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد درباره جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در شهر هشتگرد می‌گوید: برای بحث چشم‌انداز این شهر با یک مشاور قرارداد منعقد کرده‌ایم و چشم‌انداز هشتگرد ورزش و هنر تعریف شده و بیشترین جذب سرمایه‌گذاری را در این بخش‌ها خواهیم داشت. به زودی بزرگترین شهرک سینمایی کشور در هشتگرد ساخته می‌شود و به دنبال آن هستیم که هشتگرد در بخش ورزش و هنر صاحب برند شود.

همچنین بخوانید

سیدمهدی هدایت (مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر هشتگرد اظهار داشت: خوشبختانه پروژه مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی مطلوبی در جریان است و ما ساماندهی متقاضیان موثر و غیرموثر توانستیم سرعت اجرای پروژه را افزایش دهیم.  

ساماندهی ۴۲۰۰ متقاضی با آورده زیر ۵ میلیون تومان از مسکن مهر

وی درباره تعیین تکلیف متقاضیانی که آورده آنها تاکنون زیر پنج میلیون تومان بوده است، گفت: ۴۲۰۰ واحد واریزی زیر ۵ میلیون تومان داشتیم که با توجه به افزایش قیمت‌های ساخت مسکن باید به سرعت این واحدها تعیین تکلیف می‌شد چرا که امکان ساخت و تکمیل پروژه با این مقدار آورده وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با تاکید بر اینکه آورده‌های زیر پنج میلیون تومان اثر منفی‌ در سرعت تکمیل پروژه گذاشته بود، گفت: اگر در یک بلوک ۲۰ واحدی تنها سه واحد اقدام به تکمیل آورده خود نکنند عملا امکان تحویل بلوک وجود ندارد بنابراین در اولین اقدام تعیین تکلیف این واحدها کردیم.

هدایت ادامه داد: در اولین مرحله چندین بار به متقاضیانی که آ‌ورده زیر پنج میلیون تومان د اشتند اخطار دادیم و پس از اخطار اقدامات حقوقی را در جهت حذف این متقاضیان از سامانه مسکن مهر انجام دادیم درنهایت این ۴۲۰۰ از سامانه حذف و واریزی‌هایشان عودت داده خواهد شد. قرار بر این است که این تعداد به صورت خودمالکی تکمیل شوند

در صورت تأمین اعتبارات لازم متروی هشتگرد تا پایان سال به افتتاح می‌رسد

رفع مشکل ترافیک با افتتاح سه پروژه بزرگراهی و آزادراهی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو هشتگرد اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوبی که منجر به ایجاد ارزش افزوده در هشتگرد و سهولت حمل و نقل مردم این منطقه خواهد شد، اتصال مترو تا پایان سال است. همچنین  پروژه بزرگراه همت به زودی تکمیل می‌شود و از سوی دیگر هم با افتتاح آزادراه تهران – شمال و کنارگذر جنوبی تهران، دسترسی‌ها به شهر هشتگرد افزایش می‌یابد. در عین حال افتتاح این تعداد پروژه  باعث کاهش ترافیک و سهولت تردد به هشتگرد خواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ دلیل عدم استقبال مردم از سکونت در هشتگرد در دوره‌ای موضوع مشکلات حمل و نقل و ترافیک منطقه بود اما امروز این دسترسی‌های آزادراهی و مترو باعث جذابیت سکونت در هشتگرد شده و شاهد افزایش تقاضای مردم برای خرید مسکن در هشتگرد برای سکونت هستیم.

 هدایت درباره آخرین پیشرفت فیزیکی متروی هشتگرد گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی‌ها به صد در صد رسیده در بخش روسازی ۸۰ درصد است و ریل‌گذاری‌ها در مسیر در حال انجام مراحل پایانی است.  پیشرفت فیزیکی ایستگاه مترو ۹۸ درصد و پیشرفت فیزیکی برق بالاسری ۳۲ درصد است.

وی درباره زمان افتتاح مترو هشتگرد ادامه داد: طبق وعده قرارگاه خاتم الانبیا، متروی هشتگرد بهمن‌ماه به افتتاح می‌رسد و منابع مالی برای سرعت بخشیدن به این پروژه تزریق شده است. تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی شرکت عمران و قرارگاه خاتم الانبیا بهره‌برداری از مترو تا پایان سال است.

خود مالکی کردن ۱۲ هزار واحد فاقد متقاضی مسکن مهر در جهت تولید مسکن ارزان قیمت

  مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با تاکید بر اینکه میزان آورده متقاضیان برای ساخت مسکن مهر افزایش پیدا نمی‌کند، گفت:‌ هر چند که قیمت تمام شده ساخت مسکن و مصالح ساختمانی افزایش قابل توجهی داشته اما مبنا برای قیمت تمام شده واحدها  آخرین بخشنامه‌های صادر  درباره پروژه در حال ساخت است.

وی افزود: البته هم اراضی هشتگرد و هم مسکن مهر آن ارزش افزوده قابل توجهی پیدا کرده و معتقدم استقبال مردم برای خرید مسکن در شهر جدید هشتگرد افزایش پیدا خواهد کرد.

هدایت با بیان اینکه تکمیل پروژه مسکن مهر را با ساماندهی متقاضیان موثر دنبال می‌کنیم گفت: متقاضیان موثر به پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند منتقل کرده‌ایم و مابقی پروژه از طریق خودمالکی کردن واحدها پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ هزار واحد فاقد متقاضی در مسکن مهر هشتگرد وجود دارد که بر اساس تقاضایی که وجود داشت  این واحدها به  بخش خصوصی واگذار شده‌اند.   

هدایت با تاکید بر اینکه هدف ما تولید مسکن با کیفیت بالا و قیمت مناسب است، گفت: با واگذاری واحدهای فاقد متقاضی به بخش خصوصی کیفیت ساخت و ساز در این فازها افزایش یافته است و امروز دارای متقاضی شده‌اند.

افزایش مهاجرت مردم تهران، کرج و خوزستان به هشتگرد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به افزایش جمعیت در شهر جدید هشتگرد اظهار داشت: باتوجه به افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در شهر تهران و کرج شاهد افزایش تقاضا برای سکونت در هشتگرد هستیم از طرف دیگر مهاجرت از استان ها مختلف کشور ازجمله خوزستان به شهر جدید هشتگرد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: از دیگر عوامل که باعث افزایش استقبال از سکونت در شهر جدید هشتگرد شده بحث رفع مشکل تامین آب این منطقه بوده است. امسال ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه از سد طالقان وارد شبکه آبرسانی شهری هشتگرد شده و با این اقدام مشکل تامین آب هم برای مردم حل شد.

هدایت تاکید کرد: با این اقدام  مشکلی در تامین آب مورد نیاز جمعیت این شهر تا افق ۳۵۰ هزار نفر نخواهیم داشت.

آغاز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه دهک‌های متوسط با محورت بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به شروع پروژه ساخت مسکن ویژه اقشار متوسط در شهر جدید هشتگرد گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های وزارت راه و شهرسازی بنا بر این است که ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید ساخته شود که ۱۰ هزار واحد از آن در شهر جدید هشتگرد خواهد بود.

وی ادامه داد: بخشی از این پروژه در قالب آماده‌سازی اراضی و واگذاری اراضی و بخشی هم به صورت پروژه‌های مشارکتی با کیفیت بالا خواهد بود.

هدایت با تاکید بر اینکه این پروژه مسکن ارزان‌قیمت نیست، گفت: مخاطب این طرح اقشار و دهک‌های متوسط هستند و در کنار تکمیل پروژه مسکن مهر و خودمالکی کردن مابقی واحدهای مسکن مهر، این پروژه را هم دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی از این پروژه در هفته دولت کلنگ‌زنی شد، ادامه داد: قرار بر این است که این پروژه به صورت صد در صدی با حضور بخش خصوصی به اجرا برسد.

هدایت با بیان اینکه زمین آورده شرکت عمران به قیمت کارشناسی خواهد بود، گفت: زمین و پروانه ساخت آورده شرکت عمران و ساخت واحدها هم به صورت مشارکتی برعهده بخش خصوصی خواهد بود.

وی درباره اینکه تعداد سهم هر دو طرف از واحدها چگونه مشخص می‌شود، اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی که به ۳۰ درصد برسد سهم هر دو طرف از تعداد واحدها مشخص می‌شود و شرکت عمران به طور قطع در قیمت‌گذاری‌ها سهم بخش خصوصی دخالتی نخواهد داشت.

ساخت خدمات روبنایی در اولویت است

وی درباره تامین خدمات روبنایی و زیرساختی در شهر جدید هشتگرد گفت: تامین خدمات روبنایی و احداث پروژه‌هایی مانند مدرسه، مراکز درمانی، فضای سبز، ورزشی فرهنگی و … در اولویت ما قرار دارد در حال حاضر هم چندین مدرسه آماده تحویل داریم اما به دلیل نبود جمعیت دانش‌آموزی هنوز وزارت آموزش و پرورش این مدارس را از ما تحویل نگرفته است.

هدایت با بیان اینکه هرچند که پیش از این اجرای پروژه‌های کالبدی اهمیت داشت اما امروز پروژه‌های اجتماعی و خدمات زیرساختی و روبنایی را همزمان باهم دنبال می‌کنیم، گفت: تا زمانی که خدمات شهری تامین نباشد واحدهای مسکونی تحویل نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: چهار مدرسه، چهار مسجد آماده افتتاح است و در هفته دولت چهار مرکز محله شامل فضای درمانی، آموزشی، ورزشی و هنری را کلنگ‌زنی کردیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با تاکید بر اینکه رویکردها در ساخت و ساز شهرهای جدید بازتعریف و تغییر داده شدند، گفت: به دنبال این هستیم که کیفیت زندگی در این مناطق افزایش پیدا کند و نیازهای اجتماعی مردم را همزمان با ساخت واحدهای مسکونی و پروژه‌های عمرانی پاسخ دهیم.

هشتگرد در زمینه هنر و ورزش صاحب برند می‌شود

برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در آبان ماه

 وی درباره جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در شهر هشتگرد گفت: برای بحث چشم‌انداز این شهر با یک مشاور قرارداد منعقد کرده‌ایم و چشم‌انداز هشتگرد ورزش و هنر تعریف شده و بیشترین جذب سرمایه‌گذاری را در این بخش‌ها خواهیم داشت. به زودی بزرگترین شهرک سینمایی کشور در هشتگرد ساخته می‌شود و به دنبال آن هستیم که هشتگرد در بخش ورزش و هنر صاحب برند شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با تاکید بر اینکه برای جذب سرمایه‌گذاری‌های پروژه‌های متعددی تعریف کرده‌ایم، ادامه داد: در شهر جدید هشتگرد مهمترین امتیازی که به سرمایه‌گذاران داده می‌شود، ارایه  اراضی در این منطقه است که ظرفیت خوبی در بخش زمین و هم صدور پروانه‌ها و مجوزها در هشتگرد وجود دارد.

وی از برگزاری همایش ملی جذب سرمایه‌گذاری در هشتگرد در آبان ماه خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف مسکن، عمران، ورزش، هنر و … را برای حضور در این همایش دعوت کرده‌ایم و بسته‌های حمایتی خود را در این همایش به سرمایه‌گذاران ارائه خواهیم کرد.

کاهش تراکم با ساخت خانه‌های ویلایی دو طبقه در هشتگرد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد درباره سیاست‌گذاری‌ها از افق جمعیتی این شهر گفت: پیش‌بینی ما درباره جمعیت شهر هشتگرد ۶۰۰ هزار نفر بود که اخیرا آن را به ۴۵۰ هزار نفر کاهش دادیم و به دنبال آن میزان تراکم‌ها هم کاهش پیدا کرد چراکه دریافتیم جذابیت هشتگرد در سکونت در خانه‌های ویلایی کم‌تراکم است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل مشکلات موجود در تامین آب و ا یجاد تعادل‌های اقتصادی و جمعیتی در شهر باید کاربری‌های پرتراکم را به واحدهای مسکونی ویلایی و کم‌تراکم تبدیل می‌کردیم بنابراین در حال حاضر رویکرد ما در شهر جدید هشتگرد ساخت خانه‌های ویلایی دو طبقه است.

هدایت تاکید کرد: در مسکن مهر هم شاهد آن هستیم که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به افزایش کیفیت در ساخت و سازها روی آوردند که باعث افزایش تقاضا برای این واحدها شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با تاکید بر اینکه این رویکرد یعنی کاهش تراکم در واحدهای تجاری اثرگذار نخواهد بود، گفت: تراکم واحدهای تجاری مانند گذشته خواهد بود و قیمت آنها کاهش پیدا نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به اینکه مهمترین مشکل ما در حال حاضر عدم اتصال فازهای مسکونی به یکدیگر است، گفت: در گذشته فازهای مسکونی به یکدیگر متصل نبودند و منفصل از یکدیگر هستند بنابراین برای حل این مشکل ۷۰ میلیارد تومان پروژه آماده‌سازی و اتصال محورهای شرقی و غربی را تعریف کرده‌ایم.

دلارهای خانگی وارد بازار مسکن می‌شوند

هدایت درباره وضعیت بازار مسکن در شش ماه دوم امسال گفت: به طور بخشی از نقدینگی‌های خارج از فروش دلارهای خانگی وارد بازار مسکن می‌شود.

وی ادامه داد: مردم بورس را نمی‌شناسند و بخش مولد و صنایع با مشکلات متعددی مواجه است بنابراین پیش‌بینی من این است که این نقدینگی وارد بازار مسکن می‌شود. شهر جدید هشتگرد و استان البرز می‌تواند ظرفیت خوبی برای جذب نقدینگی‌های مردم داشته باشد.

هدایت با بیان اینکه مسکن در ایران کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود و تمایل مردم سرمایه‌گذاری در این بازار است هر چند که دوره رکود در بازار مسکن وجود د ارد اما شاهد آن بودیم که در دوره رونق سوددهی بازار مسکن قابل توجه است و می‌تواند بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

وی افزود: شاید در تهران در مقاطعی قیمت مسکن به صورت حبابی رشد کرده باشد و در این دوره قیمت‌ها تثبیت شود اما هنوز خانه‌های ارزان و کم‌متراژ محل خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند. معتقدم با ورود سرمایه‌ها به این حوزه شاهد ارزش افزوده در بخش زمین و مسکن در شهر جدید هشتگرد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه هدایت پول به سمت بازار مسکن بسیار بهتر از ورود این نقدینگی به سمت بازارهای دلالی مانند دلار است چراکه ورود سرمایه به بازار مسکن اشتغال ایجاد می‌کند و به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

خرید خانه در هشتگرد به ۱۰ برابر رسید

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به استقبال بی‌سابقه مردم از خرید خانه در هشتگرد گفت: فروشی که در چند ماه گذشته در شهر جدید هشتگرد داشتیم ۱۰ برابر سال گذشته بود و بودجه نقدی  امسال ظرف شش ماه محقق شد.

وی افزود: امسال توانستیم از طریق فروش مسکن و از منابع خودمان ۲۱ میلیارد تومان به پروژه مترو تزریق کنیم این در حالی که در سال‌های گذشته از ظرفیت اعتباری مترو برای پروژه‌های شهری استفاده می‌کردیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا