انرژی

بازگشت کارت سوخت تاثیری در کاهش قاچاق ندارد

 

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور گفت: بازگشت کارت سوخت هیچ تاثیری در کاهش قاچاق ندارد بلکه تنها بازار دلال‌ها و واسطه‌ها را رونق می‌بخشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بیژن حاج محمدرضا در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد ضمن اعلام مخالفت با استفاده دوباره از کارت سوخت افزود: هدف از برگشت کارسوخت یا ایجاد هر نوع محدودیتی در افزایش قیمت فرآورده است بنابراین هیچ دلیلی ندارد یک عده افراد معلوم الحال را مجدد در رابطه با خرید و فروش کارت سوخت و نظایر این به کار گرفته شود.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهار داشت: کارت سوخت در صورت فعال شدن دوباره بنا به دلائل بی شمار نمی تواند جلوی سیل قاچاق را سد کند.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در پاسخ به افرادی که ادعا می‌کنند استفاده مجدد از کارت سوخت جلوی قاچاق سوخت در کشور را می‌گیرد، گفت: این افراد سخت در اشتباه هستند به این دلیل که قاچاق در جایگاه‌ها انجام نمی‌شود و مبادی رسمی و غیر رسمی این بحث در نقاط دیگری متمرکز است.

وی افزود: یک تا دو درصد جایگاه های سوخت در سراسر کشور شاید فروش بالایی داشته باشند بقیه در حد قابل کنترل هستند و نواحی شرکت ملی پخش به فروش این جایگاه ها اشراف کامل دارد.

حاج محمدرضا تصریح کرد: تاثیری که قاچاق بر صادرات و درآمد کشور گذاشته ناشی از نشت جایگاه‌ها نیست چنانچه اگر جایگاهی بنا باشد در این روند دخالت داشته باشد در مدت کمتر از یک هفته از طریق دوربین‌ها و آمار میزان تحویل سوخت به آنان ردیابی و با خاطیان برخورد می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه طی ۳۰ سال گذشته در تمامی مواردی که سهمیه بندی بنزین در کشور اعمال شده هیچ وقت از اتحادیه جایگاه داران سوخت نه سئوال و نه نظرخواهی شده با این وجود اتحادیه در جهت کمک به رفع این مشکل با جان و دل آماده هر نوع همکاری است.

برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی،سید وحید موسوی، حسن سعید کلاهی، مطهره مهرابی، حمید رضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا