صنعت، معدن، تجارتمعدن

اینوکس ۲۰۱۸ با حضور ایمیدرو و شرکت های تحت پوشش در مناطق آزاد/ حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد در غرفه ایمیدرو

دهمین نمایشگاه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور با عنوان «اینوکس کیش ۲۰۱۸» و پنجمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی با مشارکت شرکت های داخلی و خارجی از جمله ایمیدرو و شرکت های مناطق ویژه تحت پوشش این سازمان در حال برگزاری است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، پس از افتتاح دهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در کیش، مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از غرفه ایمیدرو دیدن کرد.

در این دیدار ابتدا مرتضی بانک وضعیت فعلی مناطق ویژه تحت پوشش ایمیدرو را جویا شد.

سپس محمد آشفته مدیر عامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد، توضیحاتی درباره جدیدترین وضعیت این مناطق تحت پوشش ایمیدرو و توانمندی های آن مناطق برای جذب سرمایه و‌ توسعه صنایع معدنی ارایه کرد.

اخبار جدید منطقه لامرد در راه است

آشفته همچنین اعلام کرد که به زودی اخبار تازه ای از سرمایه گذاران جدید در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد ارائه خواهد شد.

ارزش بازار سرمایه ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است

شاپور محمدی رییس سازمان بورس نیز از دیگر سخنرانان آیین افتتاحیه این نمایشگاه بود و طی سخنانی اعلام کرد: ارزش معاملات ۴ بورس ایران در نیمه نخست به ۲۶۸ هزار میلیارد تومان رسید که رشد ۲۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

وی افزود: ارزش کل معاملات این بازارها در سال ۹۴ به ۱۲۵ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۵ به ۱۹۵ هزار میلیارد تومان رسید.

محمدی گفت: بازارهای بورس ایران شاهد سودآوری ۹۰ درصدی بوده اند.

وی اظهار کرد: ۵۹۰ شرکت بورس در ۴۰ رشته شامل پتروشیمی، معادن، صنایع فلزی، صنایع های تک و … فعالیت دارند.

رییس سازمان بورس افزود: ابزار معاملاتی جدید از جمله فیوچرز در بورس اوراق به کار گرفته می شود. مقدمات آن انجام شده و امسال عملیاتی می شود.

در پنجمین نمایشگاه بورس بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و دهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ۳۶۰ شرکت از جمله ۳۰۰ شرکت ایرانی و ۶۰ شرکت خارجی حضور دارند.

شرکت های ایرانی در این دو نمایشگاه به تشریح عملکرد و ظرفیت‌های بازارهای مالی ایران از جمله بازار سرمایه می‌پردازند.

برگزاری ۲۸ نشست تخصصی و همایش بین المللی با حضور بیش از ۱۰۰ سخنران برجسته ایرانی و ۲۵ سخنران بین المللی از دیگر برنامه های این دو نمایشگاه است.

این دو نمایشگاه بین المللی تا ۳ آبان دایر است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا