صنعتصنعت، معدن، تجارت

صنعت کابل سازی ایران چیزی از دنیا کم ندارد

 

یک فعال در حوزه صنعت سیم و کابل گفت: تولیدات صنعت سیم و کابل کشور به لحاظ دانش فنی و کیفیت ساخت نسبت به رقبای خارجی چیزی کم ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، داوود صبوری در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه بالای ۹۵ درصد مواد اولیه این صنعت در داخل تامین می شود، افزود: یکسری فعالیت ها و اقدامات در بخش ساخت ماشین آلات انجام گرفته و برخی شرکت های سازنده داخلی در این حوزه قدم برداشته اند ولی محصولات تولیدی آنان کیفیت شرکت های سازنده خارجی را ندارند.

وی ادامه داد: اگر شرکت های تولیدی سیم و کابل بخواهند در حوزه منطقه و بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشند و همینطور محصولات با کیفیت و مبتنی بر استانداردهای روز جهانی ارائه دهند باید ماشین آلات مورد نیاز خود را از شرکت های سازنده خارجی تامین کنند.

این فعال در حوزه صنعت سیم و کابل گفت: ایران امروز به لحاظ دانش فنی تولید انواع محصولات سیمی و کابلی در موقعیت و جایگاه والایی قرار دارد.

وی در ادامه افزود: هم اکنون جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور تولید کننده کابل های ۲۳۰ کیلو ولت در منطقه مطرح است.

صبوری بیان داشت: ایران در حوزه ۱۳۲ کیلو ولت صادرات زیادی به کشورهای منطقه دارد و همینطور محصولات کابلی در حوزه ۴۰۰ کیلوولت بصورت آزمایشی در حال تولید است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه هیچ گونه کمبودی در حوزه تولید کابل های های ولتاژ در کشور وجود ندارد، یادآور شد: سرمایه گذاری خوبی در یکسری از رشته های تولیدی مثل کابل های شبکه و های فرکانس در کشور انجام نشده و نیاز داخلی در این حوزه بیشتر از طریق واردات تامین می شود.

برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی لیلاامیدیگانه روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه با هدف معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردهای صنعتی کشور به ویژه در صنایع متوسط و بزرگ در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و تشویق و ترغیب صنعت کشور به خلاقیت، ابتکار عمل و نوآوری از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا