بورسبورس کالا

افزایش قابل توجه نرخ جدید خرید تضمینی گندم

یزدان سیف میزان خرید تضمینی گندم را ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: ۶۰۰ میلیارد تومان از مجموع ۱۲ هزار و ۵۳۱ میلیارد تومان ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان باقی مانده بود که به طور کامل پرداخت و تسویه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  چنانچه کشاورزی به ادارات و مراکز غله و خدمات بازرگانی گندم تحویل داده است می تواند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی وجه خود را دریافت کند اما اگر پول در حساب کشاورز نباشد باید برای رفع مشکل به ادارات شرکت بازرگانی و یا شعب بانک کشاورزی مراجعه کند.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تأکید کرد: براساس تجربه سال گذشته مواردی از کشاورزان گزارش شد که پس از مراجعه به شعب بانک هنوز پول به حساب آنها واریز نشده بود. علت این مشکل اشتباه در وارد کردن کد ملی و یا شماره حساب بوده است.
سیف افزود: از شب گذشته تاکنون موردی از کشاورزان مبنی بر اینکه وجه آنها به حساب بانکی واریز نشده ، گزارش نشده است.
وی گفت: پول تمام گندمکاران پرداخت شده است و اگر در حساب کشاورزی وجه مورد نظر مشاهده نشده است این مشکل در شعب بانک کشاورزی با رفع نقائص احتمالی انجام می شود و کشاورز می تواند پول خود را دریافت کند.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره اعلام قیمت جدید خرید تضمینی گندم افزود: نرخ جدید خرید تضمینی در شورای اقتصاد در دست بررسی است و تا یکی دو هفته آینده اعلام خواهد شد و نرخ خرید تضمینی افزایش قابل قبول و قابل توجهی دارد.
سیف همچنین از کاهش زمان پرداخت مطالبات گندمکاران در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته میانگین پرداخت مطالبات کشاورزان ۴۰ روز بود که امسال به ۲۸ روز کاهش یافت.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا