انرژی

اقلیتی تخلف می کنند؛ چرا ۸۰ میلیون نفر را مجازات می کنید؟

حتی اگر قیمت بنزین4-5برابر شود،باز هم قاچاقچی ها سود می برند

قاچاق گسترده بنزین، احیای کارت سوخت را در ذهن نمایندگان مجلس،برخی کارشناسان و نیز مسئولان دولتی ، کلید زده است. البته کارت سوخت، یک پیوست هم دارد:افزایش قیمت

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،

در شبکه های مجازی ، موضوع کارت سوخت و قاچاق با بحثهای فراوان روبروشد. عده ای معتقدند بای بنزین گران شود تا قاچاق آن مقرون به صرفه نباشد و عده ای می گویند در صورت استفاده از کارت سوخت،عملا راه قاچاق مسدود می شود.

همچنین بخوانید

نظر مخاطبان در این مورد. کاربران زیادی دیدگاههای خود را مطرح کردند. ملاحظه این کامنتها نشان می دهد بطور کلی سه دیدگاه در این مورد وجود دارد.

۱- موضوع قاچاق سوخت حتی اگر واقعی باشد اتفاق جدیدی نیست و مطرح شدن آن در این مقطع، بهانه ای است برای افزایش ۲-۳ برابری قیمت سوخت.

۲-با توجه به نرخ روز دلار که بین ۱۳تا۱۴هزارتومان است، بنزین حتی اگر ۵ برابر هم گران شود باز هم قاچاقش صرف می کند.بنابراین به جای گران کردن بنزین، بروید سراغ مبارزه جدی با قاچاقچیان.

۳- بنزین متعلق به همه ایرانیان است،حتی آنهایی که خودرو ندارند. بنابراین وقتی بنزین با کارت سوخت توزیع می شود، سرمایه ملی فقط به ماشین دارها تعلق می گیرد و هرکس تعداد بیشتری خودرو داشته باشد سهمش از سرمایه ملی بیشتر است. در واقع در این فرایند کلاه گشادی بر سر مردمی که خودرو ندارند یا از آن کمتر استفاده می کنند، می رود.

وسرانجام:۴- ظاهرا مسئولان سوراخ دعا را گم کرده اند. مگر این قاچاقچیان محترم که روزی ۱۰تا۲۰میلیون لیتر بنزین قاچاق می کنند چند نفرند؟ ۱۰۰نفر؟۱۰۰۰نفر؟ ۱۰۰۰۰ ؟۱۰۰۰۰۰۰؟ یک میلیون؟… خب. با فرض اینکه یک میلیون نفر هم باشند معنا دارد که بجای مجازات این یک میلیون،۷۹میلیون بقیه را مجازات کنیم و مجبورشان کنیم به گران خریدن بنزین؟

مطالب دیگر در این زمینه را بخوانید:

قاچاقچیان‌ سوخت‌ هر دقیقه ۱۳۸ تا ۲۷۷ میلیون‌ تومان‌ به‌ جیب‌ می‌زنند

مصرف بنزین در کدام منطقه پایتخت بالاتر است؟

آقای رئیس ستادمبارزه با قاچاق کالا! روزانه ۱۵۰۰ کامیون بنزین قاچاق می‌شود، مامورانتان گزارش می‌دهند؟

منبع
خبر آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا