امور زیربناییراه و ساختمان

وزیر جدید ساماندهی حوزه حمل و نقل جاده‌ای را در اولویت قرار دهد/ اسلامی را مرد کار می‌دانیم/ همین که دولت ترمز بخش خصوصی نباشد، کافی است

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری با بیان اینکه عملکرد آقای اسلامی در وزارت دفاع و استانداری مازندران نشان می‌دهد که وی مرد کار است، گفت: درخواست ما از وزیر جدید راه و شهرسازی این است که متناسب با سهمی که حمل و نقل جاده‌ای از جابجایی بار و مسافر دارد به این حوزه توجه کند.

همچنین بخوانید

احمدرضا عامری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره نشست روز گذشته تشکل‌های صنفی با وزیر جدید راه و شهرسازی گفت:‌ با آقای اسلامی روز گذشته جلسه‌ای را برگزار کردیم که نماینده هر یک از تشکل‌های صنفی ایشان را در جریان مشکلات و مطالبات تشکل‌ها و انجمن‌ها قرار دادند.

وی درباره برنامه‌های وزیر جدید راه و شهرسازی گفت: آقای اسلامی هنوز شروع به کار نکرده‌اند که بخواهیم عملکرد ایشان و برنامه‌هایشان را مورد قضاوت دهیم اما سابقه خوبی در استانداری در مازندران و وزارت دفاع داشته است.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافری گفت: همین که مردم مازندران از رفتن وی ناراحت هستند نشان می‌دهد که اسلامی مدیر مردمی است.

وی گفت: با توجه به عملکردشان در دستگاه‌های مختلف وی را مرد کار دیدیم و جلسه‌ای که روز گذشته با نمایندگان تشکل‌ها برگزار شد پیگیری جدی مشکلات را در دستور کار خود قرار داد و امیدواریم در عمل هم پیگیر رفع مشکلات فعالان حوزه حمل و نقل و مسکن باشد.

عامری با اشاره به مطالبات تشکل‌های حمل و نقل از وزیر جدید راه و شهرسازی گفت: برخی از آیین‌نامه‌ها و قوانین که در حوزه حمل و نقل وجود دارد بازدارنده هستند و چوب لای چرخ فعالان این حوزه می‌گذارند.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافری با بیان اینکه حذف مقررات زاید و آیین‌نامه‌های بازدارنده ارتباطی با مشکلات ارزی ندارد که از توان مسئولان خارج باشد، تاکید کرد: همین که دولت ترمزی برای بخش خصوصی نباشد برای ما کافی است و مطالبه جدی ما از آقای اسلامی بازنگری در برخی از قوانین بازدارنده است.

وی افزود: آقای اسلامی را مرد کار می‌دانیم اما باید ببینیم چه اقداماتی برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقل به اجرا می‌رساند.

عامری با اشاره به طرح مسائل و مشکلات نمایندگان شرکت‌های حمل و نقلی اظهار داشت: روز گذشته عده‌ای از مشکلات درباره تامین لاستیک و قطعات یدکی حرف زدند اما همکاران ما باید بدانند مشکل تامین لاستیک اساسا ارتباطی به وزارت راه و شهرسازی ندارد و وزارتخانه دیگری باید این مشکل را حل کند.

وی تاکید کرد: حمل و نقل جاده‌ای بیشترین سهم را در جابجایی بار مسافر دارد به طوری که ۸۷ درصد جابجایی‌ها از طریق حمل و نقل زمینی انجام می‌شود بنابراین بیشترین بار وزارت راه و شهرسازی بر دوش فعالان صنف حمل و نقل است اما متاسفانه کمترین توجهات و کمترین اعتبارات به این حوزه تخصیص داده می شود.

عامری گفت: درخواست ما از وزیر راه و شهرسازی این است که متناسب با سهمی که حمل و نقل جاده‌ای از جابجایی بار و مسافر دارد به این بخش توجه کند و ساماندهی این حوزه را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا