بورسبورس اوراق

افت شاخص به کانال ۱۸۵ هزار واحد/ بازگشایی مثبت پالایشی‌ها بازار را امیدوار کرد

در دو ساعت ابتدایی شاهد عقب نشینی شاخص کل در پی افزایش فشار عرضه هیجانی در اغلب گروه‌ها هستیم. تا این لحظه گروه خودرو به سبب گزارش نامناسب «خودرو» بیشترین افت را تجربه کرده و اغلب نماهای این گروه در محدوده صف فروش قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در چهارمین روز کاری هفته بورس تهران صحنه معاملات هیجانی و پُرنوسانی است. شب گذشته کدال مملو از گزارش‌های شش ماهه‌ای بود که فعالان بازاراز پیش ان ها را در معاملات خود لحاظ کرده بودند. از این رو امروز در تابلوی معاملات نمادهایی که فراتر از انتظار گزارش کرده بودند همچون «زاگرس» و «پارس» از ریزش قیمت در امان هستند. اما از سویی دیگر فلزی‌ها روز سختی را پشت سر می‌گذارند. برخلاف گزارش مناسب «فولاد» اما قیمت این سهم تا منفی سه درصد افت کرد. در سایر نمادهای گروه همچون «ذوب» و «فخوز» نیز شاهد افزایش فشار عرضه هستیم.

نکته قابل توجه دیگر تا این لحظه، بازگشایی مثبت گروه پالایشی است که بازگشت مقتدرانه «شبندر» تا حدی جو کلی بازار را کنترل کرد. در این گروه «شاوان» و «شراز» نیز در محدوده مثبت به تابلوی معاملات بازگشتند.

اما در گروه خودرو به شدت روند عرضه‌های سنگین ادامه دارد. گزارش ناامیدکننده «خودرو» و شناسایی زیان ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای شش ماه، سهامداران این گروه را شوکه کرد. البته نکته قابل توجه این گزارش عدم درج محصولات پیش فروش شده و شناسایی سود از این محل بود که خود جای سوال دارد.

در مجموع تا این لحظه شاخص کل با عقب نشینی بیش از ۲۴۰۰ واحدی به رقم ۱۸۵ هزار و ۳۷۹ واحد رسیده است. شاخص هم وزن اما افت بیشتری را تجربه کرده و با تنزل ۵۷۹ واحدی به رقم ۲۸ هزار و ۳۶۲ واحد بازگشته است. ر فرابورس اما ایفکس با رشد ۱.۷ واحدی روبروست.

در کل بیش از دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان در بورس و فرابورس دادوستد شده که از این میزان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به معاملا خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص یافته است.

در بین نمادهای تاثیرگذار نیز «کگل»، «فولاد»، «کچاد» بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص داشته‌اند. در فرابورس هم «زاگرس»، «هرمز» و «ارفع» تا حد زیادی از افت شاخص جلوگیری کرده اند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا