خودروصنعت، معدن، تجارت

اصلاح ۵۰۰ هزار خودروی آلاینده در تهران

 

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران از اصلاح و رفع عیوب فنی ۵۰۰ هزار خودروی آلاینده طی دو سال گذشته در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید نواب حسینی منش در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: طرح ترافیکی «کاهش» از آبان ماه سال ۱۳۹۵ در شهر تهران کلید خورده و امروز دوسال از مرحله نخست اجرای این طرح می گذرد.

وی ادامه داد: شهروندان تهرانی با روش کار آشنا هستند یعنی هر خودرویی وارد محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد شهر تهران شود بوسیله دوربین ها معاینه فنی این خودروها مورد کنترل قرار می گیرد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران گفت: طی این بازه زمانی دو ساله افزون بر ۵۰۰ هزار خودروی آلاینده با مراجعه به مراکز معاینه فنی مورد تست آلایندگی و عیب یابی قرار گرفته و اصلاح شدند.

وی اظهار امیدواری کرد که در فاز دوم اجرای این طرح تعداد بیشتری خودروی آلاینده مورد شناسایی، معاینه و اصلاح قرار گیرد.

حسینی منش در ادامه یادآورشد: معاینه خودرو از نظر ایمنی، مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی‌ها بسیار حائز اهمیت است بنابراین می طلبد مالکان وسائط نقلیه به این مبحث مهم همواره توجه جدی داشته باشند.

برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا