انرژی

جزئیات قرارداد جدید سعودی‌ها در بخش نفت و گاز

عربستان سعودی قصد دارد در کنفرانس سرمایه‌گذاری در ریاض، قراردادهایی به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد دلار در بخش‌های نفت، گاز، صنایع و زیرساخت امضا کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، یک منبع آگاه به رویترز گفت: این قراردادها با شرکتهایی نظیر ترافیگورا، توتال، هیوندای، نورینکو، شلومبرگر، هالیبرتون و بیکرهیوز امضا خواهند شد.

این قراردادها شامل ساخت یک کارخانه ذوب مس، روی و سرب با ترافیگورا، توافق مشترک برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی یکپارچه و پارک پایین دستی در فاز دوم پالایشگاه ساتروپ – پروژه مشترک آرامکو و عربستان – و سرمایه‌گذاری در پمپ بنزینها از سوی آرامکو و توتال است.

همچنین بخوانید

رویترز در خبر جداگانه دیگری گزارش داد در حالی که پس از اقرار ریاض به کشته شدن جمال خاشقجی، خبرنگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول، فشارها روی مدیران تجاری برای لغو حضور در کنفرانس سرمایه‌گذاری ریاض افزایش پیدا کرده اما پاتریک پویانه، مدیرعامل توتال اظهار کرده است در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.

پاتریک پویانه در بیانیه‌ای اظهار کرد: من متقاعد شده‌ام که استراتژی “صندلیهای خالی پشت میز” هیچ فایده‌ای ندارد؛ به خصوص زمانی که مربوط به حقوق بشر باشد.

این غول نفتی فرانسوی در حالی تصمیم به حضور در کنفرانس سرمایه‌گذاری ریاض گرفته که فرانسوا مکرون، رییس جمهور فرانسه هفته گذشته حضور وزیر دارایی خود در این رویداد را لغو کرد.

تصمیم توتال برخلاف تصمیم مدیرعامل زیمنس برای عدم حضور در این کنفرانس است. همچنین شرکت انرژی فرانسوی EDF نیز حضورش در این کنفرانس را لغو کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا