صنعتصنعت، معدن، تجارت

تصویب مشوق های جدید برای سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی گرمسار

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با اشاره به مصوبه هیئت عامل ایدرو گفت : متقاضیان احداث واحدهای تولیدی و تجاری در منطقه تا سی ام آذر می توانند از مشوق هایی جهت خرید زمین به صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۳۶ ماه اقدام کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، عبدالرضا نادری در خصوص مشوق جدید سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی گرمسار گفت: فروش زمین در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به صورت ۳۰ درصد نقد و ۷۰ درصد الباقی در اقساط ۲ ساله بود که به منظور مساعدت با سرمایه گذاران ، هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با درخواست این شرکت ها مبنی بر افزایش زمان پرداخت اقساط از ۲ سال به ۳ سال برای سرمایه گذارانی که تا پایان آذرماه سال ۱۳۹۷ نسبت به انعقاد قرارداد با این شرکت و خرید زمین مبادرت نمایند، موافقت کرد. لذا با امکان ایجاد شده فعلی، متقاضیان سرمایه گذاری می توانند با ارائه طرح توجیهی و در صورت تصویب و پذیرش آن توسط منطقه ویژه، تا پایان مهلت ۲ ماهه از مشوق خرید زمین با شرایط ۳۰ درصد نقد و ۷۰ درصد الباقی در اقساط ۳ ساله برخوردار شوند.

نادری افزود : این شرایط در کنار سایر مزایای منطقه از جمله حداقل ۷ سال معافیت مالیاتی از زمان بهره‌برداری، معافیت‌های گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده و امکان ترانزیت کالا از همه مبادی ورودی کشور به گمرک منطقه، امکان ثبت شرکت در منطقه پس از عقد قرارداد، صدور کلیه مجوزهای صنعتی و ساختمانی توسط مدیریت منطقه و بسیاری مزایای دیگر، فرصت مناسبی را برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی فراهم کرده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار تصریح کرد: ایدرو به عنوان سازمان مسئول قانونی، مسئولیت سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت های اصلی منطقه را بر عهده داشته و در کنار آن نیز به عنوان بزرگترین سازمان توسعه ای کشور در احداث تعدادی از واحدهای صنعتی این منطقه ویژه به خصوص صنایع های تک و دانش بنیان مشارکت می کند.

نادری افزود: در حال حاضر در حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی این منطقه به عنوان فاز اول از کل مساحت ۲۰۰۰ هکتاری آن به بهره برداری رسیده که ۱۰ هکتار از آن نیز به عنوان محدوده محصور گمرکی با استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران عملیاتی گردیده است. همچنین بسیاری از زیرساخت‌های مورد نیاز این منطقه از جمله برق، آب شرب و معابر منطقه فراهم شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اتصال شبکه گاز منطقه نیز به شبکه سراسری تا پایان سال جاری و اتصال ایستگاه راه آهن اختصاصی منطقه به راه آهن سراسری تا نیمه اول سال آینده محقق می‌شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار همچنین گفت: مطالعات طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی گرمسار نهایی شده و در مراحل پایانی تصویب در شورای عالمی مناطق آزاد و ویژه می باشد. بر اساس این طرح جامع، پیش‌بینی شده که کل اراضی منطقه طی ۱۰ سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار یکی از معدود مناطق ویژه کشور با موقعیت استراتژیکی عالی است که در فاصله ۹۰ کیلومتری شرق تهران، ۵ کیلومتری غرب گرمسار و در محل تقاطع بزرگراه تهران -گرمسار و آزادراه قم -گرمسار قرار گرفته است. مسیر شمال شرق راه آهن کشور با عبور از داخل منطقه، کلان شهرهای تهران و مشهد را به هم متصل کرده و ایستگاه راه آهن گرمسار در فاصله ۳ کیلومتری آن قرار دارد.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا