خودروصنعت، معدن، تجارت

تسلا، مرسدس بنز را در توییتر شکست داد!

” ایلان ماسک ” را می توان به جرأت یکی از ۱۰ شخصیت تأثیرگذار بر صنعت خودرو سازی در قرن بیست و یکم دانست. کمپانی “تسلا موتورز ” بزرگ ترین استارت آپ خودرویی سال های اخیر به شمار می رود که توسط این شخص مدیریت می شود. تسلا با عرضه سدان برقی لوکس مدل S ثابت کرد که می تواند در میان غول های خودروسازی آمریکا و جهان، حرف هایی برای گفتن داشته باشد. مدل S نخستین خودروی الکتریکی بود که با یک بار شارژ می توانست مسافتی بیش تر از ۴۰۰ کیلومتر را بپیماید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسب بخار، مصرف انرژی این خودرو به نسبت الکتریکی های پیش از آن، به مراتب پایین تر بود. به گونه ای که اگر بخواهیم مصرف برق مدل S را با بنزین معادل گیری کنیم، به رقمی در حدود ۲٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسیم!

تسلا مدل S شتابی در اندازه سوپر اسپرت های گران قیمت دارد. ضریب درگ ۰٫۲۴ این خودرو از بسیاری از سدان های لوکس همتراز، بهینه تر است. مدل S از نخستین خودرو هایی بود که از یک نمایش گر ۱۷ اینچی در کابین استفاده کرد! تسلا نخستین بار در این محصول، فن آوری نیمه خودران را در اختیار مشتریان گذاشت. تسلا مدل S افزون بر موارد گفته شده، توانسته در آزمون های ایمنی بزرگراه های ایالات متحده آمریکا (NHTSA)، پنج ستاره کامل را دریافت کند و جوایز بسیاری را به عنوان خودروی برتر سال از سوی سایت ها و مجله های معتبر به خود اختصاص دهد.

tesla-twitter-2
tesla-twitter-3

اکنون تسلا در کنار مدل S، مدل ۳، مدل X و رودستر را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده است. در سال ۲۰۱۷ تسلا موفق شد با پشت سر گذاشتن ” جنرال موتورز “، به ارزشمندترین برند خودرویی در بازار بورس سهام آمریکا تبدیل شود. اما امروز فضای مجازی از اهمیت بالایی در بین مردم برخوردار است. اگر شما تا چندی پیش همزمان به صفحه توییتر تسلا موتورز و یکی از مهم ترین رقیب هایش، ” مرسدس بنز “، مراجعه می کردید، با تعداد فالوورهای یکسان برای هر دو برند مواجه می شدید. ۳٫۰۳ میلیون نفر به طور جداگانه مرسدس بنز و تسلا موتورز را در توییتر دنبال می کردند. اگرچه اکانت رسمی شخص ایلان ماسک با بیش از ۲۳ میلیون نفر دنبال کننده، به مراتب بالاتر از شرکت ها قرار می گیرد!
اما چند صباحی است در فضای مجازی، بازی به نفع آمریکایی ها برگشت خورده است. اکنون نه تنها نام تسلا بیش تر از خودروسازان بزرگ در اینترنت جست و جو می شود، بلکه تسلا با پشت سر گذاشتن مرسدس بنز، به پر مخاطب ترین برند خودرویی جهان در توییتر تبدیل شده است. حقیقت تلخ است اما امروز ستاره نقره ای اشتوتگارت نسبت به تسلا، علاقمندان کم تری را در توییتر و فیس بوک به خود جذب می کند!

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا