بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

چهلمین رویداد سیبس در سیدنی برگزار شد / سوئیفت برنامه‌های آتی خودش را اعلام کرد

سمینار علمیات بین‌المللی بانکی سوئیفت یا همان سیبس (Sibos) از دیروز، ۲۲ اکتبر آغاز شده و به مدت چهار روز تا پنجشنبه ۲۵ اکتبر در شهر سیدنی استرالیا میزبان بیش از هفت هزار بانکدار از سراسر دنیا خواهد بود. سیبس درواقع کنفرانس و نمایشگاه سالیانه‌ای است که توسط شبکه سوئیفت برای صنعت مالی برگزار می‌شود. برنامه‌ای که از سال ۱۹۷۸ برای صنعت بانکی شروع به کار کرد، در حال حاضر به یکی از بزرگترین و مهمترین انجمن‌های کسب‌وکاری جهانی برای جامعه مالی تبدیل شده است و فرصتی به‌وجود آورده تا فعالان و رهبران این حوزه امکان گفتگو و تبادل نظر در حوزه‌های پرداخت، اوراق بهادار، مدیریت پول نقد و تجارت را داشته باشند.

بیش از هفت هزار بانکدار و هشت هزار رهبران کسب‌وکار در این رویداد حضور دارند و در کنار سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها و پنل‌هایی که در این چهار روز تشکیل می‌شود، نزدیک به ۲۰۰ غرفه نمایشگاهی هم برای نمایش نوآوری‌ها، فناوری‌ها و محصولات در نظر گرفته شده است.

امسال سومین دوره‌ای است که رویداد سیبس در شهر سیدنی برگزار می‌شود و دو دوره قبلی آن در سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۶ بوده است و انرژی و نوآوری و زیرساختی که این شهر فراهم کرده موجب شد تا این شهر به انتخاب اول برای برگزاری چهلمین دوره سیبس، تبدیل شود.

باتوجه به اینکه سیبس ۲۰۱۸ بر نوآوری مشارکتی در میان رهبران صنایع فین‌تک، بانکداری، اینترنت و کامپیوتر تمرکز دارد، باید گفت که موضوعاتی مانند سایبر و ریسک‌های کسب‌وکار، بانکداری باز، تحرک، هوش مصنوعی، شناخت مشتری، نسل بعدی پرداخت، کاربردهای بلاکچین، یادگیری ماشینی، نقش شرکت‌های فین‌تک در ارائ سرویس به Unbankedها، ارزهای رمزنگاری‌شده و غیره از جمله موضوعات سخنرانی‌های این چند روز است که در کنار یک سری کارگاه‌های آموزشی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

در مراسم افتتاحیه سیبس، گاتفراید لیبرانت، مدیرعامل سوئیفت فرصت را مغتنم شمرد تا از پذیرش و استفاده از gpi سوئیفت، به‌اشتراک‌گذاری بهتر اطلاعات و نظارتی که بر نقض قوانین وجود دارد که موجب کاهش ریسک‌های سایبری می‌شود، بگوید.

همچنین یاورشاه رئیس هیئت‌مدیره سوئیفت هم به این نکته اشاره کرد که سوئیفت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۰، با افزایش سرعت، شفافیت و پیش‌بینی پرداخت‌های برون مرزی، بیشتر مورد پسند بخش فین‌تک قرار بگیرد. هم در ادامه مدیرعامل شرکت هم خبر از راه‌اندازی شناسه استاندارد در تمام دستورالعمل‌های سوئیفت در ماه آینده را داد که به واسطه آن می‌توان تمام پرداخت‌ها را ردیابی و پیگیری کرد.

گاتفراید لیبرانت، مدیرعامل سوئیفت

از برنامه‌های سوئیفت در سال ۲۰۱۹ هم این است که نسخه ساده‌ای از ردیاب gpi را راه‌اندازی کند که برای تمامی بانک‌های متصل به سوئیفت در دسترس خواهد بود.

رویداد سیبس سال آینده در شهر لندن برگزار می‌شود.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا