صنعت، معدن، تجارت

افزایش تعرفه واردات کاغذبه نفع تولید داخل است/افزایش احتمالی قیمت

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به نامه اخیر وزیر صنعت برای افزایش تعرفه واردات کاغذ، گفت: تولیدکنندگان از سال های گذشته به دنبال این موضوع بودند و امیدواریم که تصویب شود.

ابوالفضل روغنی در گفت‌وگو با مهر در خصوص نامه اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت درمورد کاهش تعرفه واردات کاغذ، گفت: وزیر صنعت، نامه ای را خطاب به دولت ارسال کرده است تا تعرفه واردات کاغذ افزایش یابد که اجرایی شدن این نامه نیاز به مصوبه دولت و کمیته ماده یک دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه این نامه مخالفانی هم دارد که باید دید در نهایت تصویب می شود یا نه، افزود: تولیدکنندگان از سال ها پیش به دنبال افزایش تعرفه واردات هستند، وزیر هم امسال سعی کرد تا همه ذی نفعان این موضوع را گرد هم جمع کند تا به یک نتیجه واحد برسند اما در نهایت توافق کلی حاصل نشد؛ بنابراین وزیر نامه ای را به دولت ارسال کرده است.

وی با اعلام اینکه وضع تعرفه همیشه در پایان سال انجام می شود، اظهار داشت: فعلا مشخص نیست که سرانجام این نامه چه می شود زیرا فضای حاکم بر دولت را نمی دانم اما پیشنهاد وزیر افزایش تعرفه ۱۰ تا ۱۵ درصدی برای کاغذ سفید بوده است که امیدواریم محقق شود.

وی در خصوص اینکه آیا افزایش تعرفه واردات کاغذ موجب گرانی در بازار داخلی نخواهد شد، گفت: این طبیعی است که افزایش قیمت به دنبال دارد اما این تصمیم برای حمایت از صنایع داخلی گرفته شده است و صنایع داخلی نیاز به این حمایت دارند.


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا