بین الملل

عربستان بازهم وعده افزایش تولید داد/قیمت نفت ۵درصد سقوط کرد

با افت شدید بازارهای سهام که نگرانی‌هایی در مورد تقاضای آینده نفت به وجود آورد و پس از این که عربستان سعودی اعلام کرد در صورت نیاز بازارها، فورا تولید خود را افزایش خواهد داد، نفت سقوط کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، با افت شدید بازارهای سهام که نگرانی‌هایی در مورد تقاضای آینده نفت به وجود آورد و پس از این که عربستان سعودی اعلام کرد در صورت نیاز بازارها، فورا تولید خود را افزایش خواهد داد، تا نگرانی از تحریم ایران کاهش یابد، قیمت‌های نفت با سقوط سنگین ۵ درصدی روبرو شدند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال ۴.۲۵ درصد یا ۳.۳۹ دلار سقوط کرد و به ۷۶.۴۴ دلار رسید. در طول معاملات امروز، این شاخص تا ۵ درصد سقوط کرد و به ۷۵.۸۸ دلار رسید. این پایین‌ترین سطح قیمت برنت از ۷ سپتامبر تا کنون است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۹۳ دلار سقوط کرد و به ۶۶.۴۳ دلار رسید. این شاخص نفتی ۵.۲ درصد سقوط کرده بود و به ۶۵.۷۴ دلار رسیده بود.

این کمترین قیمت نفت از ماه آگوست تا کنون است.

تاجران می‌گویند، اگر نفت خام آمریکا از سطح ۶۵ دلار، که دارای اهمیت روانی زیادی است پایین‌تر برود، با سقوطی بیشتر و ادامه‌دارتر روبرو خواهد شد.

گیم مک‌گیلیان، معاون تحقیقات بازار در تردیشن انرژی استنفورد، کانکتیکات، می‌گوید: نگرانی‌ها در مورد سقوط بازار سهام و نگرانی از رشد اقتصادی جهان به بازارهای نفت جهان هم سرایت کرده است.

شاخص سهام جهانی ام‌اس‌سی‌آی ۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و به پایین‌ترین سطح خود از سپتامبر ۲۰۱۷ تا کنون رسید.

وزیر نفت عربستان سعودی، خالد الفالح، در کنفرانس ریاض گفت: بازارهای نفت در وضعیت خوبی به سر می‌برند. او گفت امیدوار است تولیدکنندگان نفت در ماه دسامبر توافقی را برای افزایش همکاری‌ها و تثبیت بازار امضا کنند.

او گفت امکان این وجود دارد که عربستان سعودی تولید نفت خود را ۱ تا ۲ میلیون بشکه در روز افزایش دهد. اما باید دید که با تحریم‌های ایران، اختلالی در عرضه رخ خواهد داد یا نه.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا