بورسبورس انرژی

بخش خصوصی از ورود نفت به بورس استقبال می کند

یک کارشناس حوزه انرژی با تاکید بر اینکه شروط وزارت نفت برای بخش خصوصی، به مراتب بهتر از دور اول عرضه نفت در بورس در سال ۹۰ است، گفت: تنها نکته پیچیده بحث تسویه ارزی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمیدرضا اکبری، کارشناس حوزه انرژی ، با اشاره به عرضه نفت در بورس از ششم آبان‌ماه گفت: شروطی که وزارت نفت  برای بخش خصوصی گذاشته است، به مراتب بهتر از دور اول عرضه نفت در بورس در سال ۹۰ است.

این کارشناس حوزه انرژی با تأکید بر اینکه در بین شروطی که وزارت نفت گذاشته است، تنها نکته پیچیده بحث تسویه ارزی است گفت: چون در شرایط تحریم به سر می‌بریم، معلوم نیست راهکاری که بخش خصوصی باید طی کند تا این مبالغ را واریز کند،‌چگونه خواهد بود. ضرورت داشت به جای ۲۰ درصد، درصد بیشتری برای پرداخت ریالی در نظر گرفته می‌شد.

همچنین بخوانید

اکبری با تأکید بر اینکه یکی از بهترین شرایط درنظر گرفته شده توسط وزارت نفت، حجم‌ کوچک محموله های نفتی است، افزود: حجم ۳۵ هزار بشکه‌ای برای فروش نفت در شرایط کنونی ایده‌آل است و باید دید بخش خصوصی چه استقبالی از آن خواهد کرد. البته اگر شرایط مهیا باشد می‌توان حجم این محموله‌ها را افزایش داد.

وی در پایان با اشاره به قیمت پایه در نظر گرفته شده گفت: برای شروع می‌شد قیمت را تا ۷۶ دلار نیز کاهش داد اما در مجموع انتظار من این است که بخش خصوصی از ورود در بورس برای فروش نفت استقبال خواهد کرد.

 

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا