اقتصاد کلان

روحیه علمی و قاطعیت در تصمیم گیری از بارزترین مشخصه های مدیریتی دکتر دژپسند است

حمدی با تشریح جزئیات برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد در حوزه بازار سرمایه:

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، روحیه علمی و قاطعیت در تصمیم گیری را از بارزترین مشخصه های مدیریتی دکتر فرهاد دژپسند، گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت امور اقتصادی و دارایی خواند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، شاپور محمدی در گفت و گویی، با بیان اینکه دکتر دژپسند از تخصص اقتصادی بالایی برخوردار است، اظهار داشت: وی در موقعیت ها و سمت های اجرایی تخصصی مختلفی حضور داشته و با اقتصاد ایران به طور کامل آشنا است.

محمدی استقلال رای، تخصص بالا، صداقت و سلامت را از جمله ویژگی های وزیر پیشنهادی اقتصاد دانست و گفت: حوزه هایی که از سوی آقای دژپسند به عنوان سیاست های جدید بازار سرمایه اعلام شده، همهبخش های بازار سرمایه را پوشش می دهد.

دبیر شورایعالی بورس افزود: اهم سیاست های اعلامی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، مربوط به توسعه ابزارهای مالی جدید اسلامی، با تکیه بر تعریف ابزارهای مشتقه بر روی ابزارهای مالی پایه اسلامی مانند اوراق مرابحه، اوراق مشارکت و غیره است.

همچنین بخوانید

محمدی ادامه داد: به کارگیری ابزار فروش استقراضی برای افزایش ثبات بازار سرمایه، افزایش شفافیت و بهبود گزارشگری مالی با تکیه بر IFRS، حمایت از سهام داران خرد، ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری، بهبود نقدشوندگی، تلاش برای بین المللی شدن بازار سرمایه، افزایش فعالیت بورس های کالایی، تقویت نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه ها، افزایش تعدد و‌ تنوع نهادهای مالی، ارتقای زیرساخت های سخت افزاری و‌ نرم افزاری بازار سرمایه از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار سیاست های مذکور را نشان آشنایی عمیق دکتر دژپسند با بازارهای مالی به ویژه بازار سرمایه خواند و افزود: این امر همچنین اعتقاد وی را به ارتقای جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور نشان می دهد.

محمدی ابراز داشت: با توجه به این سیاست ها حضور ایشان در وزارت اقتصاد به تقویت، افزایش کارایی و توسعه فرصت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه کمک شایانی خواهد کرد.

وی یادآور شد: البته حضور دکتر دژپسند در حوزه های برنامه ریزی کلان، در حوزه بازار پول و تدوین قوانین و مقررات پایه مانند قوانین بودجه، قوانین تجارت و امثالهم نشان دهنده میزان اشراف وی به حوزه های مختلف اقتصادی است که در اداره ابر وزارتخانه ای مانند وزارت امور اقتصادی و دارایی، این تخصص ها و تجارب بسیار ارزشمند است.

دبیرشورایعالی بورس خاطرنشان کرد: روحیه علمی و قاطعیت آقای دکتر دژپسند در تصمیم گیری؛ می تواند در برون رفت از چالش ها و‌ حل مشکلات اقتصادی کشور بسیار مفید باشد.

گفتنی است، “فرهاد دژپسند”، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، ضمن حضور در مجلس شورای اسلامی و دیدار با نمایندگان خانه ملت از اجرای برنامه های جدید در بازار سرمایه خبر داد و گفت: عمق بخشی به بازار سرمایه و هدایت نقدینگی به این بازار از مهم ترین برنامه های آتی وزارت اقتصاد است.

منبع
شادا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا