امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

پیش بینی تولید ۳.۲هزار تنی سیب در ایران

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می شود امسال سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درختی در کشور تولید شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  شکرالله حاجی وند در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: سیب از جمله محصولات مهم باغبانی کشور و از ظرفیت بالایی برای تولید برخوردار است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه سالانه ۹۰ میلیون تن سیب در جهان تولید می شود، اظهار داشت: سطح زیرکشت باغات سیب در جهان بیش از پنج میلیون هکتار است .

همچنین بخوانید

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران به لحاظ سطح زیر کشت و میزان تولید سیب به ترتیب رتبه سه و چهار جهانی را دارد.

وی افزود: سطح زیر کشت تولید سیب در کشور طی سال های ۹۵و ۹۷ به ترتیب ۲۴۹ و ۲۵۲ هزار هکتار بوده است .

حاجی وند تصریح کرد: میزان تولید سیب در سال ۹۵ سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن، در سال ۹۶ سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن و سال ۹۷ پیش بینی می شود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب در کشور تولید شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت صادرات سیب درختی نیز به رادیو اقتصاد توضیح داد: حجم صادرات سیب در سال ۹۴ به میزان ۳۲۱ هزار تن ، سال ۹۵ به مقدار ۳۵۴ هزار تن و سال ۹۶ به میزان ۷۵۰ هزار تن بوده است.

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: صادرات سیب تا پایان شهریور ماه سال جاری بیش از ۱۴۸ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد بسیار چشمگیری برخوردار است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا