بانکبانک و بیمه

معارفه مدیر جدید سازمان و روش‌های بانک کارآفرین

 

جلسه معارفه مدیر جدید سازمان و روش‌های بانک کارآفرین با حضور حمید تهرانفر مدیرعامل این بانک برگزار شد.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک کارَآفرین، روز یکشنبه ۲۴ مهرماه، مراسم معارفه محسن قربانعلی مدیر جدید سازمان و روش‌ها، با حضور مدیرعامل، عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی، خورسندی معاون ارزی و بین‌المللی، مدیران ارشد بانک و روسای برخی شعب برگزار شد.

تقدیر از زحمات آقای ذیانک

تهرانفر مدیرعامل بانک در ابتدای این نشست با تقدیر از زحمات و تلاش‌های آقای ذیانک مدیر پیشین سازمان و روش‌ها تصریح کرد: ایشان طی دوران مسئولیتشان زحمات زیادی را متقبل شدند تا بانک کارآفرین به ویژه در این بخش به خوبی مدیریت شود. از آقای قربانعلی خواهش کردم که مسئولیت سازمان و روش‌ها را بپذیرند و جای خالی آقای ذیانک را که طی ۱۶ سال همراهی و همکاری با بانک کارآفرین زحمات زیادی را متقبل شدند، پر کنند. آقای ذیانک انسان شریف، خوش‌خلق و خوش طینتی بوده و هستند و احترام ایشان برای همه ما همیشه لازم و محفوظ است. از طرف کلیه همکاران، برای این همکار ارزشمند، در تمامی مراحل زندگی آرزوی، سلامتی، موفقیت و بهروزی دارم.

وی افزود: از آقای قربانعلی خواهش کردم همچون آقای ذیانک در ادامه همان مسیر و حتی بهتر از گذشته به ما کمک کنند و با توجه به پذیرش مسئولیت جدید در بانک، زحمات بیشتری را نسبت به گذشته متقبل شوند. مدیریت سازمان روش‌ها، در همه بانک‌ها و مؤسسات واحد بااهمیت و کلیدی است. کار مدیریت سازمان روش‌ها، تخصصی، فنی و دقیق است و همکاران این بخش باید توانایی و اشراف خوبی نسبت به همه بخش‌های بانک داشته باشند و ساختار بانک را به خوبی بشناسند. وی افزود: آقای قربانعلی فرد خوش‌فکر و متینی هستند که دو ویژگی مهم برای تصدی این مسئولیت است.

ارزیابی بانک کارآفرین بر اساس استاندارد کملز

تهرانفر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استاندارد کملز برای ارزیابی بانک‌ها در دنیا خاطرنشان کرد: بانک‌ها به دلیل نقش مؤثر و قابل توجهی که در اقتصاد کشورها ایفا می‌کنند، بسیار حائز اهمیت هستند. بر همین اساس روش‌های متفاوتی برای اندازه‌گیری و ارزیابی بانک‌ها وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شاخص کملز اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در استاندارد کملز (Camels) شش شاخص مهم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در این جلسه فرصت را مغتنم شمرده و در چارچوب استاندارد کملز وضعیت بانک را مورد ارزیابی قرار می‌دهم. اولین بخش ارزیابی بانک‌ها شاخص کفایت سرمایه (capital Adequacy) است که بر اساس آن میزان و کیفیت سرمایه بانک‌ها مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد.

تهرانفر افزود: با توجه به مشکلاتی که به‌ویژه این روزها در بخش اقتصادی کشور شاهد آن هستیم، وضعیت بانک کارآفرین در مقایسه با بانک‌های دیگر رقم قابل قبولی است؛ هرچند سرمایه بانک رقم بالایی نیست و باید برای افزایش آن تلاش کنیم.

مدیریت قوی و توانمند

مدیرعامل با اشاره به شاخص دوم کملز تصریح کرد: مدیریت (Management) در ارزیابی عملکرد بانک‌ها بسیار مهم است و خوشبختانه بانک کارآفرین از ابتدای تأسیس تاکنون، از مدیریت قوی، منسجم و کاردانی برخوردار بوده است، بنابراین علیرغم همه مشکلات و فشارهایی که طی این سال‌ها بر صنعت بانکداری کشور حاکم بوده است، این بانک از مشکلاتی همچون نوسانات شدید بازار ارز با سربلندی عبور کرده است. این در حالی است که تعدادی از بانک‌ها سرمایه خود را در بحران‌های مختلف از دست داده‌اند و این نشان‌دهنده تلاش و عزم جدی همه همکاران بانک کارآفرین با پشتوانه مدیریتی قوی و باصلاحیت بوده است.

ضرورت توجه به شاخص سودآوری بانک

تهرانفر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شاخص سودآوری (Earning) در استاندارد کملز خاطرنشان کرد: ادامه حیات یک بانک به شاخص سودآوری بستگی زیادی دارد. اگر بانکی به طور مستمر و پیوسته دارای سوددهی ناشی از عملکرد و سود عملیاتی باشد، نشانگر آن است که قوام خوبی دارد و ادامه فعالیت آن توجیه منطقی دارد.

وی افزود: به هر حال همه همکاران بانک باید تلاش کنیم تا وضعیت سودآوری بانک را ارتقاء دهیم. هرچند در شرایط فعلی اقتصاد کشور کار آسانی در پیش نداریم، اما با همت و تلاش تمامی همکاران بانک این امر قطعاً قابل تحقق و امکان‌پذیر است.

تهرانفر تصریح کرد: خوشبختانه در شاخص کیفیت نقدینگی (Liquidity) که در نظام بانکی اهمیت زیادی دارد، در وضعیت خوبی به سر می‌بریم. هر چند منابع بانک‌ها همچون گذشته رشد ثابتی ندارد و در برخی موارد با کاهش جذب منابع روبرو بودیم، که این مسئله ممکن است برای نقدینگی مشکل‌ساز باشد. بنابراین علیرغم این که در جایگاه خوبی قرار داریم، اما با جدیت در حال بررسی راهکارهایی به منظور افزایش کیفیت نقدینگی هستیم.

مدیرعامل در خصوص شاخص حساسیت به ریسک بازار (Sensitivity to Market Risk) نیز تصریح کرد: هر بانکی پرتفویی از سهام دارد. به‌عنوان‌مثال تحولات اقتصادی مانند بازار ارز، اوراق قرضه و سهام می‌توانند بانک‌ها را نیز متأثر کنند. به همین دلیل در بانک تلاش کرده‌ایم در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به نحوی عمل کنیم که در نوسانات بازارهایی که نام‌ برده شد، حرکت معقول و منطقی داشته باشیم و در صورت بروز مشکل و بحران در این بخش‌ها، دچار آسیب جدی نشویم.

توجه به شاخص کیفیت دارایی‌ها

وی در خصوص شاخص کیفیت دارایی‌ها (Asset Quality) در بانک‌ها تصریح کرد: به دلایل متعدد تمامی بانک‌ها درگیر این مسئله هستند. این شاخص بسیار مهم و حیاتی است و حتماً با همفکری تمامی مدیران، وضعیت را در این بخش ارتقاء خواهیم داد.

وی خطاب به همکاران تاکید کرد: باید تلاش کنیم که رقم مطالبات معوق، غیرجاری، مشکوک‌الوصول و سررسید گذشته افزایش پیدا نکند. در همین راستا در حال بررسی برنامه‌ها و راهکارهایی با مدیران ارشد بانک هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در بازدیدهایی که از برخی شعب انجام داده‌ام، از روسای شعب درخواست کردم که به بحث مطالبات غیرجاری توجه ویژه‌ای داشته باشند. توجه به مطالبات سررسید گذشته بسیار مهم است، زیرا بی‌توجهی به این بخش‌ها ممکن است این مطالبات را به مطالبات معوق تبدیل کند که در درازمدت و با افزایش این بخش، بانک‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. مطالبات مشکوک‌الوصول، عموماً پس از مطالبات سررسید شده سرفصل نشده به وجود می‌آیند. بنابراین از تمامی همکاران شعب درخواست می‌کنم که تمامی تلاش خود را انجام دهند تا مطالبات به مرحله مشکوک‌الوصول و معوق نرسد.

مدیرعامل تاکید کرد: کلیه کارکنان باید به شاخص کیفیت دارایی‌ها (Asset Quality) در بانک توجه ویژه‌ای داشته باشند تا دارایی‌ها، کیفیت و مطلوبیت خود را حفظ کنند. از همه همکاران در بخش صف و ستاد درخواست می‌کنم برای بهبود وضعیت این بخش، نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را ارائه دهند که ان‌شاءالله بانک همچون گذشته به رشد و کمال خود ادامه دهد.

تهرانفر در بخش دیگری از سخنانش خطاب به همکاران تصریح کرد: توجه به شاخص سودآوری (Earning) نیز باید مورد توجه تمامی همکاران باشد. به‌هرحال باید تلاش کنیم در دوران سخت اقتصادی بانک را از مشکلات و بحران‌های موجود حفظ کنیم. باید در دوران رونق به حد کفایت سود انباشته ذخیره کنیم تا در زمان نوسانات و مشکلات نیز به فعالیت پایدار خود در صنعت بانکداری ادامه دهیم.

تقدیر از کارکنان بانک

مدیرعامل بانک در بخش دیگری از سخنانش از جمله ویژگی‌های کارکنان بانک کارآفرین را صداقت کاری و سخت‌کوشی و تلاش برای بهبود عملکرد کلی بانک برشمرد و تصریح کرد: همکاران بسیار خوبی در بانک کارآفرین مشغول به کار هستند و من طی مدتی که از نزدیک افتخار همراهی با آنان را دارم، به نحور بارز و ملموسی این مسئله را مشاهده کرده‌ام.

وی همچنین افزود: متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم از لحاظ معیشتی، آنچه شایسته و در خور همکاران بانک کارآفرین است، برای آنان فراهم کنیم. امیدوارم با برنامه‌ریزی برای گذر از مشکلاتی که در حال حاضر اقتصاد و تبع آن بانک‌های کشور با آن مواجه هستند، بانک کارآفرین در وضعیت بسیار خوبی از لحاظ درآمد و سوددهی قرار بگیرد و ان‌شاءالله وضعیت معیشتی همکاران نیز نسبت به گذشته سامان و بهبود بیشتری پیدا کند.

مدیرعامل بانک کارآفرین تاکید کرد: مدیران ارشد بانک و تمامی کارکنان بانک مصمم هستند همچون گذشته و با استفاده از روش‌ها و ابزارهای صحیح به معنای واقعی عملیات بانکداری انجام دهند. خوشبختانه ابزار بسیار قدرتمندی هم تحت عنوان اعتماد مشتریان در دست داریم. صنعت بانکداری کشور و مشتریان محترم بانک کارآفرین، بانک ما را به عنوان یک بانک منظم و دقیقی در میان بانک‌های کشور می‌شناسند. بنابراین همگی ما باید تلاش کنیم که بیش از گذشته و با قوت و قدرت بیشتر، اعتماد مشتریان را حفظ کنیم.

بانکی مطمئن و قابل اعتماد در صنعت بانکداری

تهرانفر همچنین گفت: با توجه به مسئولیت‌های قبلی اینجانب و شناخت فضای بانکی کشور، از عملکرد و وضعیت بانک‌های کشور مطلع هستم و بنابراین با اطمینان و اعتماد عرض می‌کنم که علیرغم همه مشکلاتی که وجود دارد، بانک کارآفرین بانک خوب، قابل اعتماد و دقیقی است.

به گزارش روابط عمومی در ادامه این نشست قربانعلی مدیر جدید سازمان و روش‌ها با تشکر از اعتماد و حسن‌ظن مدیرعامل بانک برای انتخاب وی به سمت مدیر جدید سازمان روش‌ها تصریح کرد: مسئولیت‌های بنده نسبت به گذشته به‌مراتب بیشتر و سنگین‌تر شده است.

مدیر جدید سازمان و روش‌ها با اشاره به تغییرات گسترده در نظام بانکی به دلیل توسعه بانکداری الکترونیک خاطرنشان کرد: بررسی و مطالعه تصمیمات رقبا در ارائه خدمات متنوع در بستر خدمات الکترونیک و ارائه و بررسی پیشنهادها و… ازجمله مواردی است که در با جدیت مدیریت سازمان روش‌ها دنبال خواهد شد.

وی افزود: اکثر پروژه‌های بانک حالت فراواحدی دارد، به این معنی که چند واحد در انجام و اجرای آن دخیل هستند. بنابراین تعامل میان واحدها بسیار ضروری است و در تمامی بخش‌های صف و ستاد باید در سطح بسیار خوبی قرار داشته باشد. مدیریت سازمان و روش‌ها هم تمامی تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

وی همچنین افزود: از تمامی همکاران و به‌ویژه آقای ذیانک مدیر پیشین سازمان و روش‌ها به خاطر لطفی که به‌ویژه نسبت به بنده و سایر همکاران این بخش داشتند و با درایت عالی این مدیریت را سازمان‌دهی کردند، سپاسگزاری می‌کنم و امیدوار هستم با کمک یکدیگر به رشد و ارتقای بانک کمک کنیم.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا