بانکبانک و بیمه

افزایش قیمت مسکن ادامه دارد


تازه‌ترین آمار رسمی از وضعیت بازار مسکن شهر تهران در مهرماه حاکی از آن است که رکود تورمی در این ماه نیز ادامه یافت و با وجود کاهش ۱۰ درصدی معاملات نسبت به ماه گذشته قیمت حدود ۶ درصد رشد داشته است.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، آمار رسمی دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره آمار معاملات مسکن مهرماه در شهر تهران نشان می‌دهد که تعداد کل مبایعه نامه های انجام شده در مهرماه ۹ هزار و ۵۶۱ فقره است که نسبت به ماه گذشته (با امضای ۱۰ هزار و ۵۳۷ فقره مبایعه نامه) ۹۷۶ فقره معامله معادل ۱۰.۲ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل (مهر ۹۶) با امضای ۱۴ هزار و ۱۹۵ مبایعه نامه معادل ۴۸.۴ درصد کاهش یافته است.

همچنین از نظر میانگین قیمتی متوسط نرخ هر متر مربع واحد مسکونی در مهرماه امسال ۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان برآورد شده است که نسبت به ماه گذشته (شهریور۹۷) ۵.۹ درصد و نسبت به مهرماه سال گذشته (مهر ۹۶) معادل ۴۵.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
بنا بر این گزارش بیشترین تعداد مبایعه نامه های امضا شده در مهرماه در شهر تهران، به منطقه ۵ با هزار و ۳۲۷ فقره معامله و کمترین آن به منطقه ۱۹ با ۶۴ فقره معامله اختصاص دارد. ضمن اینکه پس از منطقه ۵، منطقه ۲ و ۴ پایتخت به ترتیب با امضای ۷۸۹ و ۷۳۳ فقره مبایعه نامه در رتبه های بعدی قرار دارند.
گرانترین منطقه پایتخت مانند ماههای گذشته در معاملات مسکن مهرماه سال جاری منطقه یک تهران با میانگین هر متر مربع ۱۸ میلیون و ۵۳۲ هزار تومان تخمین زده شده است و در رتبه های بعدی به ترتیب مناطق ۳ و ۲ تهران با میانگین هر متر ۱۵ میلیون و ۷۲۲  هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان قرار دارند.
ارزان ترین مناطق پایتخت در معاملات مسکن تهران را منطقه ۲۰ با میانگین قیمت ۳ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان به ازای هر متر مربع، در اختیار داشت و پس از آن منطقه ۱۹ با میانگین قیمتی هر مترمربع ۴میلیون تومان و منطقه ۱۷ با میانگین قیمتی ۴ میلیون و ۴۰ هزار تومان قرار داشتند.
بر اساس این گزارش، ۵ منطقه۱، ۲، ۳، ۵، ۶ با میانگین قیمت بالای ۱۰ میلیون تومان در زمره پرارزش ترین محلات پایتخت قرار داشته اند و ۹ منطقه ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ در بازه قیمتی ۳ تا ۵ میلیون تومان خرید و فروش شده اند.  
گفتنی است؛ دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی دو روز قبل گزارش وضعیت بازار مسکن شهر تهران در شهریور ماه را منتشر کرده بود که از کاهش ۳۳ درصدی معاملات و رشد ۷۳ درصدی قیمت نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت داشت.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا