انرژی

کویت هرگونه همکاری‌ نفتی با شرکت‌های مرتبط با اسرائیل را ممنوع کرد

موسسه نفت کویت هر گونه همکاری با شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را ممنوع کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌شرکت نفت این کشور از شرکت‌های وابسته به خود خواسته است در لیست شرکت‌های واجد شرایط همکاری بازنگری کنند تا هیچ گونه فعالیتی را با پشتیبانی شرکت‌هایی که با رژیم صهیونیستی در ارتباط هستند، انجام ندهد.

این روزنامه‌ کویتی به نقل‌ از برخی منابع در این شرکت نوشت: دشواری‌هایی در اجرای فیلتر کردن این لیست وجود دارد، زیرا شرکت‌های جهانی فعالیت‌های مشترک بسیاری با یکدیگر دارند و همین مساله موجب همکاری‌های متعدد آنها تحت عناوین مختلف می‌شود، با این حال ما از تصمیم برای عدم همکاری با شرکت‌های وابسته به اسرائیل دست بر نخواهیم داشت.

همچنین بخوانید

شرکت نفت کویت در ادامه تاکید کرد: شرکت های بین‌المللی در کویت حضور دارند که خود شرکت‌های وابسته جداگانه‌ای دارند اما آن شرکت‌ها ارتباطی با شرکت‌های اصلی موجود در کویت ندارند. این شرکتها تکنولوژی‌های مشترکی با یکدیگر دارند و جدا کردن آنها از یکدیگر دشوار است.

روزنامه الرای چاپ کویت به‌ نقل‌ از منابع خود نوشت: ما چارچوب‌ها و محدودیت‌هایی داریم که باید آنها را رعایت کرده و مطابق آنها عمل کنیم تا از تعامل با شرکت‌هایی که در اراضی اشغالی فعالیت دارند، خودداری شود. شرکت‌های جهانی که تکنولوژی مناسبی برای فعالیت در کویت دارند، همان‌هایی هستند که در کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی فعالیت می‌کنند.

کویت در حال‌ حاضر روزانه حدود ۳.۲ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند و صادرات این کشور به خارج روزانه به ۲.۱ میلیون بشکه نفت می‌رسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا