صنعتصنعت، معدن، تجارت

صنعت در روستا شکوفا می شود

 

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بدون شک با انتقال صنایع کوچک به روستاها برای اشتغالزایی صنایعی مانند پوشاک در مناطق روستایی شکوفا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرشاد مقیمی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با تاکید بر اینکه انتقال صنایع کوچک به روستاها امری امکان پذیر است، افزود: طرح تولید پوشاک در روستا بیش از یکسال مورد توجه جدی مسئولان کشور بوده است.

وی اظهارداشت: واردات رسمی و غیر رسمی در حوزه تولید پوشاک به دلیل افزایش نرخ ارز با مشکلاتی روبرو شده که می‌توان از این فرصت برای توسعه صنعت پوشاک داخلی بهره گیری کرد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران اظهارداشت: نخستین طرح تولید پوشاک در روستا طی دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه از مشکلات اصلی تولید روستایی سختی تامین مواد اولیه در روستا، نحوه بازاریابی و عرضه در بازار است، ادامه داد: پس از بررسی‌های صورت گرفته ایجاد شرکت ملی پشتیبان به عنوان ضرورت جهت برندسازی، بازاریابی، طراحی و مد، تامین مواد اولیه و غیره به عنوان یک ضرورت احساس شده است.

مقیمی با بیان اینکه شرکت‌های پشتیبان استانی نیز وظیفه برش، تهیه مواد و رساندن مواد اولیه به واحدهای تولیدی در روستاها را دارند، گفت: خوشبختانه در پنج استان کشور با حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه‌ای پنج جانبه میان استانداری‌ها، سازمان برنامه و بودجه استان ها، انجمن پوشاک، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بانک کشاوری و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به امضا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یارانه‌های مورد نیاز برای اجرای طرح‌های مورد نظر به حساب بانک کشاورزی واریز می شود، افزود: شرکت‌های پشتیبان استانی و همینطور شرکت ملی پشتیبان نیز در این زمینه تشکیل شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران اظهارداشت: انتظار می رود بهمن ماه امسال محصولات طرح تولید پوشاک در روستا روانه بازار شود.

وی در ادامه از اجرای طرح های مختلف در حوزه استارتاپ ها، گیاهان دارویی، سنگ‌های زینتی و غیره در مناطق روستایی خبرداد و یادآور شد: طرح تولید پوشاک در روستا به دلیل اشتغالزایی و اهمیت فراوان در اولویت نخست قرار گرفته است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا