امور زیربناییتعاون و اشتغال

شریعتمداری برای وزارت کار تجربه کافی دارد

عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت: شریعتمداری بنا به سمت‌هایی که داشته در حوزه‌های مختلف از تجربه خوبی برخوردار بوده به نظر من می‌تواند در وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مثمرثمر باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرهاد تجری در خصوص معرفی محمد شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: آقای شریعتمداری بنا به سمت‌هایی که داشته در حوزه‌های مختلف از تجربه خوبی برخوردار است. به نظر من شریعتمداری می‌تواند در وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مثمرثمر باشد، زیرا ایشان ارتباطات بالایی در دولت دارد و خیلی خوب می‌تواند از همه ظرفیت و پتانسیل خود برای اداره وزات کار استفاده کند.

وی افزود: امروز وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی احتیاج مبرمی به ساماندهی امور دارد و با تجربه و پاک‌دستی که از  شریعتمداری سراغ دارم فکر می‌کنم بتواند در این حوزه موفق شود هرچند که حضور ایشان در وزارت صمت هم مفید فایده بود و می‌شد در همان جا هم، باعث و بانی خیر باشند.
نماینده استان کرمانشاه در پاسخ به اینکه چقدر فعالیت‌های گذشته شریعتمداری را مرتبط با سمت پیشنهادی می‌داند، گفت: به هر حال غالب کار در وزارت صمت، اقتصادی بود و در زمانی هم، شریعتمداری وزیر بازرگانی بودند. این فعالیت‌ها بی‌مرتبط با وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست. بطور مثال در زیرمجموعه وزرات کار، شستا را داریم که بنگاه بزرگ اقتصادی است و یا تعامل و همکاری با تعاونی‌ها را داریم پس خیلی راحت می‌توان متوجه شد که سمت‌های قبلی  شریعتمداری نه تنها بی‌ارتباط با سمت پیشنهادی جدید نیست که حتی در خیلی از بخش‌ها، شباهت‌های زیادی هم به چشم می‌خورد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایشان در وزارت صمت تا حدودی دست به جوان‌گرایی زدند که امیدوارم اگر در وزارت جدید رای آوردند مخصوصاً در حوزه‌های مدیریت اقتصادی وزراتخانه بیشتر از جوانان استفاده کنند، زیرا اداره این بخش‌ها نیاز به شجاعت و جسارت دارد که این ویژگی در جوانان بیشتر نمایان است.
وی در خصوص اینکه اگر شریعتمداری به عنوان وزیر انتخاب شدند چه توصیه‌ای به ایشان دارید، گفت: امیدوارم  شریعتمداری در ادامه مسیر کاری خود، واقع‌بینانه و به دور از احساسات عمل کند. تحرک بیشتر و جوان‌گرایی در وزارتخانه یک ضرورت است و امیدوارم ایشان در وزارت کار، اجرایی و عملیاتی‌تر ظاهر شود.

منبع
میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا