امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پیش بینی تولید ۳.۲ میلیون تنی سیب در ایران/کاهش ۵۰۰ هزار تنی تولید سیب نسبت به پارسال

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی: پیش بینی می شود امسال سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درختی در کشور تولید شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و  به نقل از خبرگزاری صداوسیما، شکرالله حاجی‌وند گفت: سیب از جمله محصولات مهم باغبانی کشور بوده و از ظرفیت بالایی برای تولید برخوردار است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه سالانه ۹۰ میلیون تن سیب در جهان تولید می شود، اظهار داشت: سطح زیرکشت باغات سیب در جهان بیش از پنج میلیون هکتار است.

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران به لحاظ سطح زیر کشت و میزان تولید سیب به ترتیب رتبه سه و چهار جهانی را دارد.

وی افزود: سطح زیر کشت تولید سیب در کشور طی سال های ۹۵ و ۹۷ به ترتیب ۲۴۹ و ۲۵۲ هزار هکتار بوده است .

حاجی وند تصریح کرد: میزان تولید سیب در سال ۹۵ سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن، در سال ۹۶ سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن و سال ۹۷ پیش بینی می شود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب در کشور تولید شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت صادرات سیب درختی نیز­ گفت: حجم صادرات سیب در سال ۹۴ به میزان ۳۲۱ هزار تن ، سال ۹۵ به مقدار ۳۵۴ هزار تن و سال ۹۶ به میزان ۷۵۰ هزار تن بوده است.

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی افزود: صادرات سیب تا پایان شهریور ماه سال جاری بیش از ۱۴۸ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد بسیار چشمگیری برخوردار است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا