امور زیربناییراه و ساختمان

حمایت قاطع تشکل های خصوصی بخش راه و شهرسازی از «محمد اسلامی»

شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و فدراسیون حمل و نقل و لجستیک حمایت قاطع خود را از «محمد اسلامی» وزیر پیشنهادی راه و شهر سازی اعلام کردند.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و فدراسیون حمل و نقل و لجستیک با انتشار بیانیه و نامه ضمن حمایت قاطع و یکپارچه از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تصریح کردند: برنامه های روشن و کارآمد محمد اسلامی نشان از عزم جدی برای رفع مشکلات، استفاده از ظرفیت‌های موجود و تنش‌زدایی دارد.
در بیانیه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان آمده است: این سازمان به عنوان بزرگ ترین تشکل غیردولتی با بیش از نیم میلیون نفر عضو فرهیخته و توانمند، بیش از دو دهه است که از طریق کنترل و بسط و ترویج مقررات ملی ساختمان در اقصی نقاط کشور، در افزایش طول عمر مفید ساختمان، تامین حقوق بهره ‌بردار و حفظ و صیانت از منافع ملی در بخش ایفا نقش کرده و سوابقی درخشان از خود بر جای گذارده است و با استناد به این سوابق، در سیاست‌های کلی نظام اداری (ابلاغی مقام معظم رهبری) بر تقویت نقش و جایگاه این سازمان تاکید شده است.
در ادامه این بیانیه تاکید شده است: نظر به برنامه های روشن و کارآمد محمد اسلامی که نشان از عزم جدی وی برای رفع مشکلات حوزه راه و شهرسازی از طریق توجه به بحث مسکن و تولید مسکن برای اقشار کم درآمد، بازآفرینی شهری و احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد و اصلاح ساختار مدیریتی و ساده ‌سازی مقررات جهت مناسب‌سازی فعالیت‌ها داشته و با امعان نظر به راهبردهای وی که مبتنی بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و تنش‌زدایی مابین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان است، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، حمایت قاطع و یکپارچه خود را از ایشان در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های ارائه‌ شده، اعلام می‌ دار د.
شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: نظر به این که در برهه حاضر، اَبَرصنعت ساختمان با سهمی بیش از ۳۰ درصد اقتصاد و ۱۲ درصد از اشتغال کشور، در رکود کامل به سر می برد و بیش از هر زمان دیگری، نیازمند تغییر استراتژی و توجه جدی حاکمیتی است، انتظار اینست که نمایندگان فهیم و شریف مجلس شورای اسلامی با درک شرایط حساس و خطیر کنونی و امعان نظر به تعهد و تخصص اسلامی، با اعطای رای اعتماد به وی، زمینه را برای خدمات رسانی بهتر و مطلوب ‌تر دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن، راه و شهرسازی فراهم آورند.

*حمایت همه جانبه فدارسیون حمل و نقل و لجستیک ایران «محمداسلامی»
فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران نیز در حمایت از محمد اسلامی گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای وزارت راه و شهرسازی در نامه ای خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خواستار رای قاطع نمایندگان مجلس به خدمت گذار متعهد و متخصص محمد اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی شدند.
آنان تاکید کردند: رای اعتماد به گزینه پیشنهادی رییس جمهوری سبب خواهد شد تا فعالان کسب و کار حمل و نقل و لجستیک کشور با شرایط بهتری بتوانند خدمات به مردم ارایه کنند.
در این نامه آمده است: حمل و نقل و لجستیک کشور در عرصه‌های مختلف در شرایط ویژه ای قرار دارد و رفع معضلات و مشکلات موجود در این حوزه نیازمند همت وتدابیر ویژه ای است.
در ادامه این بیانیه آمده است: انتخاب محمد اسلامی از سوی رییس جمهوری برای تصدی پست وزارت راه و شهرسازی و معرفی وی برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی فعالان بخش های مختلف حمل و نقل را به آینده ای روشن تر امیدوار ساخته است.
فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران در این نامه متشکل از انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی مالکان کامیون ایران، انجمن شرکت‌های هواپیمایی، انجمن پایانه داران بنادر ایران، انجمن صنفی شرکت های خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی ایران، انجمن صنعت بانکرینگ ایران، مجمع ایران برای فردا-تولید، صادرات، خدمات حمل و نقل و لجستیک، اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس، انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی سنگین ایران، انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی استان اردبیل و کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافر کشور و سایر، حمایت کامل و همه جانبه خود را از برنامه های محمد اسلامی برای وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌ جمهوری، هفته گذشته محمد اسلامی، فرهاد دژپسند، محمد شریعتمداری و رضا رحمانی را به ترتیب به عنوان گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی؛ امور اقتصادی و دارایی؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
کمیسیون ها و فراکسیون های مختلف مجلس از روز معرفی وزیران پیشنهادی با آنها جلساتی را برگزار کرده اند و قرار است جلسه رای اعتماد فردا پنجم آبان برگزار شود.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا