بانکبانک و بیمه

مالزی به دنبال تاسیس بانک زنان


منابع خبری گزارش دادند: مالزی درخواست تاسیس بانک زنان در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) را در اجلاس وزیران امور زنان و خانواده این اتحادیه به منظور بهبود و گسترش توانمندی های زنان در این منطقه مطرح کرد که در دستور کار اتحادیه قرار گرفت.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، از رسانه های آسیایی، 'وان عزیزه وان اسماعیل' معاون نخست وزیر مالزی این درخواست را در سومین نشست وزیران 'آسه آن' در امور زنان و خانواده (AMMW) در هانوی پایتخت ویتنام مطرح کرد.

خانم 'وان عزیزه وان اسماعیل' معاون نخست وزیر مالزی و وزیر امور زنان و خانواده این کشور روز گذشته دراین نشست منطقه ای به طور رسمی خواستار تاسیس این بانک شد و آن را گام مهمی برای فراهم ساختن فرصت های رشد و ارتقای اقتصادی به ویژه برای زنان کارآفرین در منطقه جنوب شرق آسیا دانست.
به گفته وی ، کارآفرینان زن مالزیایی در قالب پروژه های ارائه شده در طرح های داخلی وام های بیش از یک میلیون رینگیت (ارز رایج مالزی) دریافت می کنند که این طرح می تواند به عنوان الگویی در اتحادیه جنوب شرق آسیا برای تاسیس بانک زنان 'آسه آن' مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش وی ، زنان کارآفرین تاکنون در مالزی ۹۹.۹ درصد از وام های دریافت شده خود را بازگردانده اند که این رقم در مقایسه با مردان ۸۶ درصد بوده است.
به گفته وی ، پیشنهاد و درخواست مالزی برای ایجاد بانک زنان توسط اتحادیه جنوب شرق آسیا ' اسه آن' در دستور کار وزیران در اجلاس بعدی قرار خواهد گرفت.
معاون نخست وزیر مالزی که برای سفری سه روزه در تایلند به سر می برد همچنین در گفت وگو با همتای ویتنامی خود و دیگر مقام های ارشد این کشور در مورد افزایش همکاری های دوجانبه با ویتنام نیز گفت وگو و رایزنی داشت.
کوالالامپور و هانوی در این دیدارهای رسمی بر حفظ و امنیت صلح در دریای جنوبی چین نیز تاکید کردند.
مالزی، ویتنام، فیلیپین و برونئی از کشورهای جنوب شرق آسیا با چین در این پهنه آبی اختلاف ارضی دارند.
چین در دو سال اخیر با ایجاد ساخت و ساز نظامی در مناطق مورد مناقشه دراین دریا اعتراض کشورهای هم مرز در این آبها را برانگیخته است.
روابط تجاری مالزی و ویتنام در سال گذشته میلادی با ۱۳.۵ درصد افزایش نسبت به سال ماقبل به رقم ۱۱.۱۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.
مالزی به عنوان سیزدهمین شریک تجاری ویتنام در جهان و چهارمین شریک تجاری در اتحادیه جنوب شرق آسیا محسوب می شود.
به نوشته ایرنا، ویتنام،مالزی، اندونزی، سنگاپور، تایلند، کامبوج، لائوس، میانمار، فیلیپین و برونئی ۱۰ کشور عضو بلوک اقتصادی 'آسه آن' هستند.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا