بورسبورس اوراق

گزارش تحلیل بازار سه ماهه‌ دوم ۹۷

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان شهریورماه ۱۳۹۷ به عدد ۱۶۰,۵۳۸ واحد رسید که در مقایسه با پایان اسفندماه ۱۳۹۶، ۶۶.۷ درصد و نسبت به پایان خردادماه ۱۳۹۷، ۴۷.۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  گزارش منتشره توسط مدیریت تحقیق و توسعه ، به بررسی روند آمار و اطلاعات و اخبار بازار سرمایه از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان خردادماه می‌پردازد. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان خردادماه ۱۳۹۷ به عدد ۱۰۸,۸۷۳ واحد رسید که در مقایسه با پایان اسفندماه ۱۳۹۶، ۱۳/۱ درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش ، در سه‌ماهه دوم سال ۱۳۹۷ از مهم‌ترین اخبار و رویدادها در بازار سرمایه می توان به تمدید تعلیق اقدامات تقابلی علیه ایران توسط  FATF، تصویب بسته حمایتی از ایران توسط اتحادیه اروپا، تهدید جدید ترامپ به شرکت‌های اروپایی همکار با ایران، اجرای ابلاغیه ممنوعیت صادرات ۱۸ قلم کالای اساسی و ضروری کشاورزی، آغاز به کار بازار ثانویه ارز، سه شرط جدید معافیت از مالیات و نحوه تجدید ارزیابی دارایی‌ها، رد FATF توسط شورای نگهبان، راه‌اندازی سامانه سجام توسط شرکت سپرده‌گذاری، تعیین رئیس‌کل جدید بانک مرکزی، موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح استیضاح وزیر اقتصاد، ممنوع شدن صادرات دارو، کالاهای اساسی و چند قلم دیگر، انتخاب مجلس و دولت برای تصمیم‌گیری در خصوصFATF و پیشنهاد احیای مجدد سپرده‌های دو ساله و سه ساله اشاره کرد.

در بحث مربوط به انتقال نمادها می توان به انتقال شرکت های سایپا دیزل و ایران خودرو دیزل به بازار پایه فرابورس نام برد. در بحث عرضه و پذیرش می توان به پذیره نویسی ۱,۵۰۰ میلیارد ریالی اوراق مشارکت لیزینگ رایان سایپا و صکوک اجاره ۳,۹۰۰ میلیارد ریالی سایپا و عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی پارس اشاره کرد. برای مشاهده کامل گزارش اینجا را کلیک کنید .

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا