امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

آمار قاچاق خروجی گندم هشدار دهنده نیست

امیر محمد پرهام فر گفت: گرچه احتمال قاچاق گندم از نظر اقتصادی وجود دارد اما به لحاظ حجیم بودن کالا، صعوبت جابجایی و ممنوعیت صادرات رسمی هم اکنون آمار قاچاق خروجی این کالا در کشور هشدار دهنده نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امیر محمد پرهام فر در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: خبر قاچاق گندم بصورت خاص ناظر به تعیین و تکلیف قیمت خرید تضمینی این محصول راهبردی از کشاورزان داخلی دارد.

وی ادامه داد: ارزش قاچاق خروجی گندم از کشور طی شش ماهه نخست سال جاری ۴۳۰ میلیون ریال بوده که رقم قابل توجهی نیست.

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق و ارز در خصوص خروج گندم و نان در قالب کالای همراه مسافر به رادیو اقتصاد نیز گفت: سازمان توسعه تجارت باهمکاری گمرک و معاونت امور مرزی وزارت کشور جلوی خروج این قبیل کالا ها بصورت مسافری از کشور نیز گرفته خواهد شد.

وی افزود: وضعیت قاچاق خروجی گندم از کشور به نحوی که در رسانه ها انعکاس یافته در حال حاضر هشداردهنده نیست و خطری از این ناحیه مملکت را تهدید نمی کند.

پرهام فر تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای سال جاری توجیه برای قاچاق خروجی کالاها متاثر از تفاوت قیمت ارز در کشور فراهم و بسیاری از کالاهای یارانه دار مانند سوخت و همینطور تولیدات مزیت دار و صادرات محور ساخت داخل امروز در معرض پدیده قاچاق خروجی قراردارند.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا