بورسبورس اوراق

قیمت شمش «آلومینیوم هرمز‌جنوب» ۳.۵ درصد افزایش داشت / معامله محصولات «بوتادین رابر» با وجود افزایش قیمت بیش از ۵۰ درصدی

معامله شمش ۹۹.۷۵ «آلومینیوم هرمز جنوب» امروز حدود ۲۳ میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات بورس کالا را به خود اختصاص داد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود شاهد رشد ۳.۵ درصدی بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز شنبه (پنجم آبان ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۷۷.۶۶ میلیارد تومان داشتند که در ۱۲۸ قرارداد منعقد شدند. گفتنی است، امروز تمامی معاملات در رینگ داخلی انجام شد. در این میان، تالار پتروشیمی، بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۴۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز به محصول شمش ۱۰۰۰p-99.75 شرکت «آلومینیوم هرمز جنوب» با ارزش حدودی ۲۳ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با میانگین قیمتی کیلویی ۲۳ هزار و ۲۵۴ تومان (حدود ۴ درصد بیشتر از قیمت پایه) معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در ۱۴ مهر نیز ۳.۵ درصد رشد قیمتی داشت و تنها معامله امروز تالار صنعتی بود.

شایان ذکر است، در تالار پتروشیمی قیمت برخی از محصولات پلیمری از جمله «بوتادین رابر» به دلیل اعمال نرخ نیمایی در محاسبات قیمت پایه نسبت به قیمت معامله قبلی خود با رشد مواجه بود؛ هرچند که امروز در قیمت پایه معامله شد.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

طی این روز و در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، دو هزار و ۱۹۸ تن مواد پلیمری و یک هزار و ۹۷۹ تن مواد شیمیایی معامله شد.

پر‌ارزشترین معامله این تالارهم به محصول «پلی بوتادین رابر۱۲۲۰» پتروشیمی شازند به میزان حدودی ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۱۴ هزار و ۴۳۷ تومان در حجم ۷۰۵.۶ تن، توسط کارگزاری «بانک ملی» به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۲۸ مهر ماه حدود ۴۸ درصد رشد قیمت داشت.

طی این روز همچنین، «استایرن بوتادین رابر روشن ۱۵۰۲» پتروشیمی بندر امام به میزان ۶.۵ میلیارد تومان جزو پر معامله ترین محصولات این تالار بود. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۱۳ هزار و ۱۰۲ تومان بدون رقابت در حجم ۵۰۰ تن به طور سلف معامله شد. این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در ۲۸ مهر ماه، حدود ۵۲.۶ درصد افزایش قیمت داشت.

گفتنی است، قیمت این دو محصولات به دلیل اعمال نرخ نیمایی در محاسبات قیمت پایه، رشد داشته است؛ هرچند که امروز در قیمت پایه معامله شد.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «اسید نیتریک» پتروشیمی کارون به ارزش حدود ۳۰ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی ۷۵۰ تومان در حجم ۴۰ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک مسکن» فروخته شد.

تالار صنعتی

امروز، یک هزار تن شمش هزار پوندی آلومینیوم نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی به فروش رسید.  شمش ۱۰۰۰p-99.75 شرکت «آلومینیوم هرمز جنوب» امروز در حجم ۱۰۰۰ تن و قیمت پایه کیلویی ۲۲ هزار و ۳۷۸ تومان عرضه شد.

این محصول با میانگین قیمتی کیلویی ۲۳ هزار و ۲۵۴ تومان (حدود ۴ درصد بیشتر از قیمت پایه) به طور نقدی توسط کارگزاری «سی ولکس» معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۱۴ مهر نیز ۳.۵ درصد رشد قیمتی داشت و تنها معامله امروز تالار صنعتی بود. ارزش این معامله حدود ۲۳ میلیارد تومان بود.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالا نیز امروز، میزبان دادوستد ۱۰ هزار تن گندم خوراکی بود.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم دورم» کردستان به میزان حدود ۲.۷ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۳۰۰۰ تن توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو  ۹۱۷ تومان بود که با ۱.۶ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه معامله شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به گندم خوراکی استان همدان در حدود ۹۰۲ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۹۰۲ تومان در حجم ۱۰۰۰ تن توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا