انرژی

۵۸۰ میلیارد تومان برای اجرای ۴ طرح آبرسانی کردستان نیاز است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان از در دست اقدام بودن چهار طرح آبرسانی بلند مدت در شهرهای این استان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ها پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال (۵۸۰ میلیارد تومان) اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدحسین محمدی روز شنبه  اظهار داشت: قرار است این طرح های آبرسانی در شهرهای سنندج، دیواندره، بانه و سقز اجرا شود.
وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ ریزی های انجام گرفته قرار است در سال جاری سه تصفیه‌‌ خانه فاضلاب در شهرهای بیجار، یاسوکند و کامیاران، تکمیل و به اتمام برسد تا ظرفیت تصفیه فاضلاب در استان به ۸۰ درصد ارتقا یابد.
محمدی افزود: احداث ۲ تصفیه‌ خانه دیگر فاضلاب در شهرهای دهگلان و دیواندره و ارتقای سه تصفیه‌‌ خانه در شهرهای سنندج، سقز و مریوان نیز در برنامه آینده این شرکت قرار دارد تا ظرفیت تصفیه فاضلاب در نهایت به ۹۱ درصد برسد.
مدیرعامل شرکت آبفای کردستان تاکید کرد: در حال حاضر پنج تصفیه ‌‌خانه آب در شهرهای سنندج (۲ تصفیه‌خانه)، بانه، سقز و حسن‌آباد یاسوکند فعال است و سالانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب تصفیه شده را توزیع می‌کنند؛ ضمن اینکه یک تصفیه‌خانه دیگر نیز در سقز در دست اجرا است.
وی یادآور شد: ۶ تصفیه‌‌ خانه فاضلاب هم در شهرهای مختلف استان فعال است که آب تصفیه شده این واحدها برای مصارف آبیاری فضای سبز، صنایع و دیگر امور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محمدی گفت: این تصفیه‌ خانه‌ها در شهرهای سنندج، سقز، بانه، مریوان و قروه و سریش‌آباد قرار دارند که در مجموع ۷۰ درصد فاضلاب جمع‌آوری شده در شهرهای استان را تصفیه می‌ کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان اظهار داشت: بیش از ۹۵ درصد فاضلاب جمعیت شهری استان توسط شبکه فاضلاب شهرها جمع‌آوری می‌شود که این میزان معادل ۲ برابر میانگین جمع‌آوری فاضلاب در سطح کشور (۴۵ درصد) است.
به گزارش ایرنا، استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.
۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۳۵۰ هزار مشترک از آب شرب سالم و خدمات شرکت آبفا کردستان بهره ‌مند هستند.

همچنین بخوانید
منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا