اقتصاد کلانصنعت، معدن، تجارت

دفاع رییس جمهور از رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت

رییس جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سوابق رضا رحمانی در دوران نمایندگی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: او فردی از جنس پارلمان است و نمایندگان او را می‌شناسند و می‌تواند بار وزارت صنعت، معدن و تجارت را به خوبی بر دوش بکشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور ظهر امروز در جلسه رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در مجلس شورای اسلامی در دفاع از رضا رحمانی وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با تاکید بر اهمیت این وزارتخانه اظهار کرد: امروز وزارتخانه مهم صمت بار سنگینی بر دوش داردy چرا که علاوه بر بخش صنعت و تولید، در حوزه تامین نیازمندی‌های مردم و کالاهایی که باید در اختیار آنها قرار بگیرد و همچنین هماهنگی‌هایی که باید با بانک مرکزی صورت بگیرد، نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به تلاطم‌های اخیر بازار ارز گفت: در ماه‌های گذشته عده‌ای از ارز یارانه‌ای سوء استفاده کردند. گرچه اکثر تجار، بازرگانان، صادرکنندگان و واردکنندگان، مغازه‌داران و بنگاه‌داران کشور از افراد دلسوز هستند، اما در جاهایی عده‌ای سوء استفاده‌گر نیز پیدا می‌شوند.

رئیس جمهور گفت: وزارتخانه صمت بسیار مهم و کلیدی است و در آن امضای طلایی وجود دارد. در همین زمینه من در جلسه‌ای که با آقای رحمانی داشته‌ام، به او گفتم که در این وزارتخانه در برخی از سمت‌ها، هر کسی را که قرار دادی، حتی اگر ابوذر و سلمان هم بودند،   بعد از یک سال او را عوض کن؛ چرا که متاسفانه در جامعه ما فرد سالم را عده‌ای دیگر آلوده می‌کنند و آنقدر دور او می‌گردند و طواف معکوس می کنند که آن فرد را در یک منجلابی قرار می‌دهند. در این زمینه باید حواسمان جمع باشد.

روحانی با بیان اینکه مدیریت صنعت، معدن، صادرات و واردات و کنترل بازار و قیمت‌ها از مسئولیت‌های بسیار سنگینی است که بر عهده وزارت صمت است، به شخصیت و کارنامه سوابق وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره و اظهار کرد: آقای رحمانی فردی از جنس پارلمان است و در دوره‌های مختلف نمایندگی در مجلس شورای اسلامی تلاش بسیاری انجام داده است. من جزوه تذکرات، سوالات و نطق‌های او در دوران نمایندگی‌اش را خواندم و مشاهده کردم که همواره انتقادات، تذکرات و سخنرانی‌های او منصفانه بوده است.

وی ادامه داد: بسیاری از نمایندگان مجلس آقای رحمانی را به خوبی می‌شناسند و من معتقدم که او به خوبی می‌تواند بار صمت را بر دوش بکشد؛ چراکه فردی صالح و دلسوز است و  ان‌شاء الله با تلاش و کوشش او می‌توانیم شرایط بهتری برای مردم در این حوزه فراهم کنیم.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در جلسه امروز رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت همه چهار وزیر پیشنهادی باید پشت تریبون مجلس به مردم بگویند که چه کار خواهند کرد، افزود: در جلسه امروز نمایندگان مجلس نیز باید در بیان نطق‌های خود بگویند که این وزرا باید در دوران مسئولیت خود چه کنند و چه مسئولیت سنگینی را بر دوش گرفته‌اند؟

روحانی در پایان تاکید کرد: همواره دو موضوع برای مسئولان کشور اصل قرار داشته است؛ یکی رضای خود را و دیگری رضایت مردم و تمام احکام و وظایف و تلاش‌های مسئولان ذیل این دو اصل تعریف می‌شود.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا