امور زیربناییراه و ساختمان

سخنان موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و سخنرانی محمد اسلامی + نتیجه رای گیری

نمایندگان مجلس برای بررسی صلاحیت محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی که رییس‌جمهور یکشنبه گذشته با ارسال نامه‌ای به هیات رییسه مجلس او را معرفی کرده بود، تشکل جلسه دادند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه) جلسه  رسیدگی به صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را برگزار کردند که در این جلسه جمعی از وزرای کابینه دولت نیز حضور داشتند.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با حضور در مجلس در جریان دفاع از اسلامی  بر حل مشکل کامیون‌داران تاکید کرد و گفت: ما با رای شما نمایندگان مجلس می‌توانیم در زمینه حمل و نقل و راه آهن و جاده‌ها مشکلات را حل کنیم. در این زمینه مشکلاتی وجود دارد مثل مشکل کامیون‌داران که باید مشکلات آنها را از جمله لاستیک و بیمه حل شود. رییس جمهور با بیان اینکه در زمینه ی راه ، راه آهن، کشتیرانی و هواپیمایی نسبتا خوب کار شده است، اما در زمینه مسکن باید جبران شود، افزود: دولت در زمینه‌ مسکن بدهکار مردم است و باید مساله‌ی مسکن را جبران کند.

وزیر پیشنهادی راه چه برنامه‌هایی برای حل مشکلات حوزه مسکن و راه دارد؟

در ادامه سهراب گیلانی، نماینده مردم شوشتر در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تغییر و تحول در وزارتخانه‌ها برای افزایش کارآمدی، ایجاد تحول و مقابله با بحران‌های جدید است، گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی چه برنامه‌هایی برای حل مشکلات حوزه مسکن و راه دارد؟ وی خاطرنشان کرد: در جلساتی که با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی داشتم و در برنامه مکتوب او دیدم سوالاتی برایم پیش آمد که انتظار دارم وزیر پیشنهادی به صورت شفاف به این سوالات پاسخ دهد.

سخنان اسلامی انسان را یاد دولتمردان سابق می‌اندازد

علی نجفی خوشرودی، نماینده مردم بابل در مجلس هم به عنوان مخالف گفت: رویکرد اسلامی غیرواقعی است. رویکرد ایشان غیرتعاملی است. ایشان اعتقادی به تعامل با نمایندگان ندارد. وی افزود: حرفهای ایشان ما را یاد دولتمردان سابق می‌اندازد. به کدام شاخص استناد کرده‌اید که در استانداری مازندارن در طول یک سال به اندازه ۱۵ سال کار کرده‌اید؟ شما با کدام روش، منابع و برنامه‌ها می‌خواهید مشکلات راه‌های روستایی کشور را حل کنید؟

اسلامی با لابی و چانه‌زنی به عنوان وزیر معرفی شد

دراین جلسه محمد فیضی، عضو هیات رییسه فراکسیون امید هم در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه، گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با لابی و چانه‌زنی یک شبه برای این پست انتخاب شده است کما اینکه خود او گفته به سفارش یکی از وزرا و با دعوت به حضور رییس جمهور رفته و از او خواسته شده که در عرض یک روز برنامه‌اش را ارائه کند. وی خطاب به اسلامی گفت: آیا شما اداره وزارت راه و شهرسازی را دارید؟ آیا شما مبتنی بر برنامه‌تان انتخاب شدید یا اینکه با استعفای وزیر و لابی و چانه‌زنی یک شبه برای این پست انتخاب شدید؟ شما خودتان گفتید به سفارش یکی از وزرا و با دعوت به حضور رییس جمهور رفته و از شما خواسته شده تا در عرض یک روز برنامه ارائه کنید.

برنامه‌های اسلامی نشانگر عدالت محوری در عرصه راه و شهرسازی است

همچنین محمد علی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در موافقت با رای اعتماد به محمد اسلامی گفت: دکتر اسلامی از نیرو های شاخص و انقلابی و از مدیران جهادی کشور هستند. وی بیان کرد: با نگرش به اینکه اعتقاد دارم در این شرایط حساس که دشمن خونی ما برای اعمال تحریم‌های بیشتر در حال آماده شدن است ما هم باید با همدلی آماده شویم تا تمام توطئه‌های آمریکا را خنثی کنیم. امیدوارم با رای مثبت به وزرا بتوانیم به دولت کمک کنیم.

اسلامی مورد اعتماد اکثریت قاطع اعضای کمیسیون عمران است

در ادامه بررسی صلاحیت محمد اسلامی، رییس کمیسیون عمران مجلس در موافقت با وی گفت: آقای اسلامی هم دانش و هم تعهد تصدی این وزارتخانه را دارد. طبیعی است کسی که به نقطه نظرات تخصصی کمیسیون‌ها توجه داشته باشد موفق می‌شود. محمد رضایی کوچی با اشاره به اهمیت این وزارتخانه گفت: طبیعی است که فردی که می‌خواهد مسئولیت این وزارتخانه را به عهده بگیرد، باید انسانی باشد که هم دانش و هم  فهم درستی از مطالبی که مربوط به این حوزه می‌شود، داشته باشد.

وزیر پیشنهادی راه در هیات مدیره هیچ شرکت دولتی یا خصوصی عضویت ندارد

قاسم احمدی لاشکی، نماینده مردم نوشهر در مجلس هم به عنوان موافق با بیان اینکه وزیر پیشنهادی راه در هیات مدیره هیچ شرکت خصوصی یا دولتی عضویت ندارد، از شفافیت وزیر پیشنهادی راه دفاع کرد. وی افزود: ما برای وزارتخانه بزرگی تصمیم می‌گیریم که ۱۷ معاون و بیش از ۶۵ هزار نفر پرسنل دارد. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ذیل این وزارتخانه خودش به اندازه چند وزارتخانه کار دارد.

پیگیر مشکلات کامیونداران خواهم بود/مسکن مهر را تمام می‌کنم

درنهایت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یکی از برنامه‌هایش را ایجاد ساختار کارآمد و غیر متمرکز برای بهبود وضعیت راه‌های روستایی عنوان و اظهار کرد: تمام تلاشم را خواهم کرد تا مشکلات کامیونداران را پیگیری کرده و حل کنم. از آن طرف به دنبال تعیین تکلیف و تکمیل مسکن مهر هستم. محمد اسلامی در دفاع از برنامه‌هایش برای وزارت راه و شهرسازی گفت: بنده همواره شایسته‌سالاری را ملاک عمل خود قرار دادم و تلاش می‌کنم به آن جامه عمل بپوشانم کما اینکه معتقدم نمایندگان نیز از شخصیت والایی برخوردار هستند.

در پایان نمایندگان مجلس با ۱۵۱ رای موافق و ۹۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۶۴ نماینده حاضر در مجلس، محمد اسلامی را به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب کردند.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا