اقتصاد کلان

اطلاع رسانی درباره هزینه کرد مالیات ضرورت دارد

معاون پژوهش و امور بین الملل سازمان مالیاتی کشور گفت: اطلاع رسانی درباره هزینه کرد درآمدهای مالیاتی در جامعه یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد زمانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مالیات پول مردم است بنابراین بصورت شفاف و دقیق باید بدانند در چه مواردی هزینه می شود.

وی ادامه داد: این کار ضمن نقش آفرینی در گردش دقیق و سالم بخش قابل توجهی از منابع اقتصادی که همان مالیات باشد در افزایش انگیزه مردم برای مالیات دهی نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

همچنین بخوانید

معاون پژوهش و امور بین الملل سازمان مالیاتی کشور گفت: اگر مردم از هزینه کرد درآمدهای مالیاتی بی اطلاع باشند بی تردید پدیده های مهمی همچون فرار مالیاتی، اجتناب مالیاتی و عدم تمکین مالیاتی درسطح جامعه ایجاد و تا حدی زیادی منابع بالقوه مالیاتی کشور دچا نقصان می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه مالیات سالم ترین منبع درآمدی دولت است، افزود: هرچه آگاهی مردم به هزینه کرد درآمدهای مالیاتی بیشتر باشد بدون شک اعتماد به نظام بودجه دولت بیشتر و همینطور تمایل مردم به انجام تعهدات و تکالیف مالیاتی هم بهتر خواهد شد.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «مهرگان سواد کوهی،مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۹۰ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا