ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

رقابت برنامه‌نویسان در دانشگاه امیرکبیر

هجدمین دوره‌ مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در روز ۱۱ آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از سوی انجمن ماشین‌های محاسباتی ACM دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مسابقه برنامه‌نویسی دانشجویی ACM-ICPC  در محل دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات این دانشگاه برگزار می‌شود. این مسابقه شامل سلسله‌ مسابقاتی ‌است که به ‌صورت مرحله‌ای و به‌ منظور کسب سهمیه برای حضور در مرحله‌ جهانی این مسابقه، صورت می‌گیرد. 

این مسابقه بین تیم‌های دانشگاهی و دانشجویان رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و ریاضی ایران و به شکل همزمان برگزار می‌شود.

همچنین بخوانید

در این مسابقه شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های سه نفره در یک سایت کامپیوتری بدون ارتباط با محیط خارجی قرار می‌گیرند و شرکت‌کنندگان پس از حل هر سوال، پیاده‌سازی پاسخ را به یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی رسمی مسابقه چون Java، C++، C، Python به منظور بررسی، برای سیستم داوری ارسال می‌کنند.
تیم‌ها بر اساس تعداد سوالات حل شده، جریمه‌های ارسال پاسخ نادرست و زمان حل سوالات رتبه‌بندی می‌شوند. 

این مسابقات به گونه‌ای طراحی شده که شرکت‌کنندگان می‌توانند جدول رده‌بندی لحظه‌ای را تا قبل از پایان مسابقه به صورت زنده و آنلاین مشاهده کنند.

مسابقه برنامه‌نویسی ACM-ICPC از سال ۱۹۷۰ برگزار و هم‌اکنون به‌ عنوان معتبرترین و مهمترین مسابقه‌ برنامه‌نویسی دنیا شناخته می‌شود. در سال گذشته میلادی نیز ۴۰ هزار و ۲۶۶ دانشجو از ۲ هزار و ۷۳۶ دانشگاه و ۱۰۲ کشور جهان در این مسابقه شرکت کرده‌اند.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا